Átrendezi sorait az Instagram

A közösségi képmegosztó azon dolgozik, hogy hatékonyabban rendezze a tartalmakat. A cél a felhasználói élmény javítása.

Átrendezi sorait az Instagram

Az Instagram aligha szorul bemutatásra, az okostelefonok felhasználói valamilyen formán biztosan hallottak már róla, vagy találkoztak már vele. A közösségi szolgáltatás életében a fejlesztők hamarosan egy nagyon jelentős változást vezetnek be, amivel reményeik szerint sikerül élhetőbbé, átláthatóbbá tenniük az alkalmazást. Hogy mégis mire készülnek? Nos, a tervek szerint hatékonyabbá válik a tartalmak rendezése.

Az egyik legnagyobb képmegosztó a kezdetek óta úgy jeleníti meg a frissen feltöltött képeket, amilyen sorrendben azok felkerülnek a rendszerbe. Ez az elv igazságos minden képpel és rövid videóval, semmi nem részesült előnyben, vagy esetleg hátrányban más felvételekkel szemben, ám egyértelmű, hogy ez így nem a leghatékonyabb a felhasználók szempontjából. Ha valaki kevés embert követ, akkor számára unalmassá válhat az alkalmazás, hiszen minden megnyitáskor ugyanazokat fogja látni akár napokig is, ha pedig valaki több száz (vagy akár ezer) embert, márkát vagy egyebet akar figyelemmel kísérni, akkor jó eséllyel sok érdekes posztról fog lemaradni.

Az Instagram szakemberei most azon dolgoznak, hogy megtalálják annak a módját, hogyan lehetne a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtani a feltöltött tartalmak „megkeverésével”. A gyakorlatban ez azt jelentheti, hogy azok a képek és rövid videók fognak prioritást élvezni, amelyek vélhetően fontosak a felhasználók számára, így például előre kerülhetnek a barátok és rokonok posztjai; és hátrébb sorolnak a honlapok, vállalatok tartalmai. Ez utóbbiból azonban nyilvánvalóvá válhat sokaknak, hogy nem lesz egyszerű feladata az Instagramnak a tökéletes algoritmus megalkotásakor.

Mint azt már fentebb említettük, eddig egyenrangú volt mindenki a hírfolyamok szempontjából, ha viszont jön egy felturbózott listázás, akkor onnantól már lesznek olyan tartalmak, amelyeket kevésbé tekint majd relevánsnak az adott algoritmus, ezért később mutatja meg a felhasználónak. És vélhetően azok a tartalmak lesznek hátrébb a fontossági sorrendben, amik a nagyobb vállalatokhoz tartoznak, akik azonban értelemszerűen nem fognak ennek örülni. Sok olyan szolgáltatás van, ahol hasonlóan keverednek a posztok, így mondjuk a Facebookon, és bizony akadnak is vitás helyzetek a profitorientált cégek és a közösségi oldal között.

Az Instagram természetesen csak a pozitív oldalát emelte ki az újításnak a hivatalos bejelentésében, azonban a fent említett dolgok mellett sem mehetünk el szó nélkül. Tehát a vállalatnak most nagyon fontos, hogy megfelelő arany középutat válasszon a „hírfolyamok” átrendezésekor, és – bár ez szinte lehetetlennek tűnik – senkit ne érintsen érzékenyen a változás, mellyel a felhasználói élményt szeretnék javítani. Arról egyelőre nem esett szó, hogy az emberek tudnak-e majd választani a listázási módok között, vagy az újítás elkészülése után mindenkit a friss rendezési algoritmus használatára „kényszerít” az Instagram, de most még korai is erről beszélni.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward