ASUS Reco Smart Car: Fedélzeti kamera tajvani módra

Az ASUS olyan fedélzeti kamerát nyújt, amivel akár okostelefonhoz is lehet kapcsolódni, és még sötétedés után sem hagyja magára a sofőrt.

ASUS Reco Smart Car: Fedélzeti kamera tajvani módra

Az ASUS termékkínálata rendkívül színes, egyebek mellett még fedélzeti kamera is tarkítja a felhozatalt. A vállalat már tavaly is villantott hasonló célt szolgáló kamerát, most pedig egy újabb modellel ismerkedhetünk meg részletesebben.

A fedélzeti kamerák egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, és ez nem a véletlen műve. Igazából egyáltalán nem haszontalan kütyük ezek, hiszen szinte mindenkivel történt már olyan esemény vezetés közben, amiről jó lett volna, ha készül egy felvétel, legyen az egy baleset vagy egyéb váratlan történés. Az ASUS is látja a potenciált ebben a piacban, és örömmel ki is veszi a részét belőle a Reco Smart Car and Portable Cam néven futó kamerával, ami a tavaly útnak indított ASUS Reco Classic Car Cam helyét vette át a boltok polcain.

Az új Reco modell tervezése során a dizájn sokadrangú szerepet játszott, a lényeg annyi volt a kialakításakor, hogy minél kompaktabb termék lássa meg a napvilágot, hiszen a felszerelt kamera semmi esetre sem zavarhatja a kilátásban a vezetőt. Az ASUS szerint egyébként ez a Reco akár egy kerékpárra vagy más sportszerre felszerelve is megállja majd a helyét, szóval nemcsak a sofőrök, hanem a sportolók figyelmébe is előszeretettel ajánlja a masinát. (Persze erre a célra valószínűleg egy valódi akciókamerát alkalmasabbnak vélnek majd az érdeklődők.)

A Reco Smart Car and Portable Cam használata nagyon egyszerű, a beszerelést követően szinte mindent megold magától, automatikusan elindítja a rögzítést, amint az adott gépjármű mozgásba lendül, és egy perccel a leparkolást követően – szóval nyugalmi állapotban – önállón leáll. A szerkezet parkolási asszisztensként is próbál majd az emberek hasznára lenni, a beépített gravitációs szenzor pedig például akkor jön jól, ha baleset történik, ilyenkor ugyanis azonnal zárolja azt a fájlt, ami éppen rögzít(h)ette az eseményt, hogy azt ne lehessen véletlenül törölni. Saját tárhelye nincs a videók számára, memóriakártyát kell bele illeszteni, ami legfeljebb 32 GB-os kapacitású lehet. Az gyártó rendkívül nagyvonalúan 500 GB-nyi online tárolót is biztosít a Recóhoz (egy évig) az ASUS WebStorage rendszerben, ami a hivatalos közlemény szerint akár 7500 videórészlet tárolására is elegendő lehet. Ha megtelik a tárhely, akkor a Reco magától törölni kezdi a legrégebbi felvételeket.

A fedélzeti kamera egy Sony érzékelőt alkalmaz, ami támogatja a WDR (Wide Dynamic Range) technológiát és F/1.8-as rekesznyílású a lencserendszere. Ezeknek a jellemzőknek köszönhetően még este is megbízhatóan tudja rögzíteni a gépjármű lámpája előtt történő eseményeket. A képfeldolgozó szerepét egy Ambarella chip tölti be a friss Recóban. A látószöge 150 fokos, hogy semmi ne kerülhesse el a figyelmét. Ultra HD támogatás sajnos nincs, de az esetek többségében azért még a Full HD minőségű, 30 FPS-es videókra sem lehet majd panasz. Érdekesség, hogy a kialakításából fakadóan szűrőket is lehet elé tenni, ami javíthat a képek minőségén, és egyben védheti is az optikát.

Okostelefonhoz vagy tablethez is hozzá lehet kapcsolni a Reco Smart Cart, támogatja az Android és az iOS operációs rendszerű készülékeket. Valós idejű előnézeti képpel tud szolgálni az eszköz, ehhez Wi-Fi-n keresztül kell hozzá csatlakozni – és ha van NFC chip a másik készülékben, akkor ez csak egy érintést vesz igénybe. A folytonos videózáson felül lehet a kamerával fotókat készíteni, tud sorozatképet felvenni és akár Time Lapse is alkotható vele, ami igazán látványos lehet egy hosszabb erdei szerpentinen végigfutó túrát vagy egy történelmi várost átszelő utat követően.

Az ASUS Recon Smart Car and Portable Cam nem olcsó mulatság, de ha valaki tényleg egy jól működő fedélzeti kamerára vágyik, ami megfelel a modern kor elvárásainak, akkor valószínűleg nem nyúl mellé ezzel a termékkel. Az eszköz már itthon is felbukkant, 70 ezer forint körül mozog az ára.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward