Ascend P7 - túl az első millión

A Huawei kecses, középkategóriás okostelefonja nem ár-érték arányával hódít, ám így is a vállalat legkeresettebb modellje.

Ascend P7 - túl az első millión

A Huawei eddigi legnépszerűbb okostelefonja a tavaly bemutatott, pengevékony Ascend P6 volt, aminek május hetedikén leleplezték az utódját. A friss sikervárományos már néhány tizedmillimétert magára szedett, ám ezzel együtt sok új képességre is szert tett. A gyártó szerencséjére a vásárlók is felismerték az előrelépést, ennek köszönhetően számolhatunk be a Huawei új rekordjáról.

A hónap elején, tehát már júniusban kereskedelmi forgalomba került okostelefon mostanra több mint 1 millió példányban kelt el. Ilyen kereslettel soha korábban nem találkozhatott a Huawei. Ráadásul kiemelendő, hogy az Egyesült Államokban (és néhány egyéb régióban) hivatalosan még nem is forgalmazták a készüléket, tehát egyelőre csak korlátozottan hozzáférhető. A 6,5 milliméteres testbe öltöztetett, középkategóriás masinát az egyik legszebb megoldásnak tartják a teljes palettát figyelembe véve, és vélhetően ez jelenti a legnagyobb vonzerejét is, mivel a képességeit tekintve nem számít kiemelkedő ajánlatnak.

Az előlapján egy 5 hüvelykes, Full HD megjelenítőre irányul az érdeklődők figyelme, a bekapcsolását követően pedig az Android 4.4 KitKat rendszer rajzolódik ki az igen magas pixelsűrűségű panelen. A gép lelke egy HiSilicon Kirin 910T lapka, ami a középkategóriába sorolható a teljesítménye alapján. A rendszermemória 2 GB-os méretű lett, a tárhely meg alapból 16 GB, de ezt microSD-vel fentebb lehet tornászni. Két kamerával szolgál a P7, a főkamerája 13, az elülső megoldás pedig 8 megapixeles fotók készítésére alkalmas. Az előlapi egységnél már szem előtt tartották a divatos „szelfiket” is, ezért döntöttek a szokatlanul magas felbontású kamera mellett. És hogy mennyit kérnek mindezért? Nos, az ajánlott fogyasztói ára nem kevesebb mint 450 euró – ennyiért bizony már olyan ellenfelekkel is szembe kell néznie, mint például az LG G2 vagy az Oppo Find 7.

A Huawei számára egyébként egyáltalán nem meglepetés az új Ascend szériás telefon jó szereplése. A vállalatnál már a májusi bemutató során hangoztatták, hogy a várakozásaik alapján akár 10 millió P7 találhat új gazdára az elkövetkezendő egy évben, aztán érkezhet majd az utódja. Akkor még kicsit túlzottan ambiciózusnak vélték ezt a kijelentés a kritikusok, most azonban teljesen megalapozottnak tűnik a vele szemben támasztott komoly „elvárás”.

Az Ascend P7 elődje, a P6 összesen 4 milliós darabszámban kelt el az éppen egy éves életciklusa során – ez is júniusban került a boltokban –, és nagyon úgy fest, hogy az utód ennek a forgalomnak a többszörösét érheti el. A Huawei már egy ideje a harmadik helyet foglalja el az okostelefonok piacán az Apple és a Samsung mögött. Tavaly összesen 52 millió mobilt adtak el, idén pedig ezt is jelentősen növelnék, nem csak a P7-re jutó keresletet.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward