ARM + Geomerics = Enlighten 3, az élethű megvilágításért

Úgy tűnik, az ARM szokatlan bevásárlása a vállalat vezetését igazolja, ugyanis a Geomerics technológiája iránt többen is érdeklődnek.

ARM + Geomerics = Enlighten 3, az élethű megvilágításért

Az elmúlt évek során az ARM egyik legfurcsább lépése az volt, hogy felvásárolta az Egyesült Királyságban tevékenykedő Geomerics-et, ugyanis a szóban forgó cég nem igazán illik az ARM portfóliójába. A döntés viszont a jelek szerint a vezetőség előrelátását dicséri, ugyanis a Geomerics hosszabb távon komoly előnyöket kínálhat az ARM számára. A cég munkásságának első igazán komoly gyümölcseit hamarosan meg is csodálhatjuk, de inkább ne rohanjunk ennyire előre, érdemes gyorsan átfutni azon, mivel is foglalkozik a Geomerics.

A vállalat erősen kötődik a videojáték iparhoz, ami az ARM számára vonzó lehet, hiszen a cég által kínált technológiák segítségével magasabb minőségű megvilágítást kínálhatnak a SoC egységek grafikus processzorai, ami komoly fegyvertény lehet. A Geomerics a játékokban és renderelt animációkban található élethű megvilágítási effektekről gondoskodik, amelyek a cég álláspontja szerint kiemelt fontossággal bírnak a "moziszerű élmény" elérésében. A megvilágítás lehet valós idejű, de akár megvilágítási térképekre is támaszkodhat, és természetesen a különböző felületek tulajdonságaival is összhangban lehet, hogy élethű hatást biztosítson.

A GDC 2015 alkalmával az ARM meg is mutatta a Geomerics megvilágítási technológiájának legfrissebb kiadását, az Enlighten 3-at. Ezt a szakemberek úgy alkották meg, hogy a piac egyik legkomolyabb globális megvilágítási rendszere lehessen, amely ráadásul remekül skálázható a mobileszközöktől egészen az asztali számítógépekig. Az Enlighten motor korábbi kiadásai számos ismert játék motorjában megtalálhatóak – ilyen például a Battlefield 3 mögött álló Frostbite 2 is. Az Enlighten 3 segítségével az ARM reményei szerint tovább terjeszkedhet a Geomerics: a technológia bizonyíthat a Unity 5-ös motorban, de bővítmény formájában az Unreal Engine 3-as és 4-es változatában is dolgozhat.

Szolgáltatások és képességek tekintetében az Enlighten 3 sokkal gazdagabb lett elődjénél, ugyanis új funkciókkal bővült, az indirekt megvilágítási rendszere pedig még pontosabb, mint valaha. A repertoárjában gazdagabb anyagrendszer is jelen van, ami továbbfejlesztett támogatást biztosít az átlátszó felületekhez, így lehetőség nyílik a megvilágítás frissítésére, ha időközben az adott felület átlátszósága megváltozott. Alternatív módon azokban az esetekben, ahol nincs mód valósidejű megvilágítás alkalmazására, a middleware magasabb minőségű fénytérképeket is készíteni tud.

Az ARM reményei szerint az idei év mobilfronton igazán jól alakulhat a Geomerics számára, ugyanis több olyan cím is érkezhet, amelyek használják a cég ígéretes megvilágítási rendszerét. A GDC alkalmával néhány Enlighten 3 demót is levetítettek. Ezek között egyrészt egy saját készítésű demó találunk, ami a Subway nevet viseli, de azt is megtekinthetjük, hogyan működik együtt az Enlighten 3 az Unreal Engine 4-es változatával.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward