Apple: csökkenő vagy stagnáló eladások

Az Apple-nek hatalmas kihívással kell szembenéznie, ha továbbra is folytatni szeretné az eddig tapasztalt növekedést. Először is a jelenlegi gazdasági helyzet miatt sokan elpártoltak a cégtől a drága termékek miatt, másodszor pedig az ősellenség Microsoft Apple-ellenes kampányának hatásaival is számolniuk kell. A legnagyobb piackutató cégek nemrég publikált elemzései alapján valóban kevesebb, vagy az előző évekhez képest ugyanannyi Apple-számítógép fogy.

Apple: csökkenő vagy stagnáló eladások

Az Apple-nek hatalmas kihívással kell szembenéznie, ha továbbra is folytatni szeretné az eddig tapasztalt növekedést. Először is a jelenlegi gazdasági helyzet miatt sokan elpártoltak a cégtől a drága termékek miatt, másodszor pedig az ősellenség Microsoft Apple-ellenes kampányának hatásaival is számolniuk kell. A legnagyobb piackutató cégek nemrég publikált elemzései alapján valóban kevesebb, vagy az előző évekhez képest ugyanannyi Apple-számítógép fogy.

Az elődeinél 200 dollárral olcsóbb 13- és 15-hüvelykes MacBook Pro-k és az októberi belépőszintű MacBook árcsökkentésének ellenére az Apple-nek 2009 második negyedévében nem sikerült számottevően nagyobb szeletet kihasítania az eladott számítógépek számában - áll a Gartner cég elemzésében. A cégnek csupán 8,7 százalékos részesedést sikerült elérnie az amerikai piacon, ami nem nagy eredmény az egy évvel ezelőtti 8,4 százalékos értékhez képest. Ezzel a ranglistán a negyedik helyet szerezte meg az Apple, melynek szorosan nyomában van a Toshiba, ami egy év alatt 22,5 százalékkal növelte az eladott számítógépek számát, szemben az Apple 2,5 százalékával.

A legnagyobb győztes a Gartner jelentése szerint az Acer, melynek részesedése a tavalyi 8 százalékról 14,2 százalékra nőtt - ez 74,2 százalékos bővülést jelent az eladott PC-k számában. Valószínűleg a netboookok népszerűségének köszönheti az itt látható eredményt a vállalat, mellyel rögtön az Apple elé, a képzeletbeli dobogó harmadik helyére sikerült beférkőznie. A vezető Dell-nek azonban nagy csökkenést kellett elviselnie, és bár még mindig tartja a dobogót, az előnye a második helyezett HP-val szemben egy hajszálnyira csökkent.

Egy másik piackutató cég, az IDC is közölt számokat az amerikai számtógéppiaci részesedésekről. Itt negatív eredményt ért el az Apple, ugyanis az egy évvel ezelőtti 8,5 százalékról 7,6 százalékra csökkent a vállalat termékeinek aránya az eladott számítógépek között - ez 12,4 százalékkal kevesebb leszállított gépet jelent. A Toshiba 2,1 százalékos térnyerésének következtében azonban ebben a jelentésben a japán gyártó, mégha egy tized százalékkal is, de megelőzte az Apple-t, mely az ötödik helyre csúszott le.

Az IDC elemzésében is szintén a dobogó első fokán áll a Dell, melyet a HP követ, azonban itt is megfigyelhető a Gartner-grafikonon látott trendek - a Dell visszaszorulása és a HP előretörése. Az Acer szintúgy hatalmasat ugrott a tavalyi értékéről, így a két grafikon alapján nyugodtan elmondhatjuk, hogy a 2009-es második negyedévének győztese az Acer és a Toshiba, melyeknek 74-51 és 22-34 százalékkal sikerült növelniük az eladott számítógép-konfigurációk számát az előző év hasonló időszakához képest.

Okostelefonok terén azonban meglehetősen jól teljesít az Apple. A vállalat a héten jelentette be, hogy az App Store-on keresztül letöltött alkalmazások száma elérte a másfél milliárdot, a Generator Research elemzése szerint pedig ha így folytatódnak az okostelefon-eladási trendek, akkor pár éven belül az Apple átveheti a Nokia helyét a piacon.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward