Apple: csekély rész, óriási profit

Érdekes aránytalanságra hívta fel a figyelmet az Apple statisztikáiban T. Michael Walkley, a Canaccord Genuity elemzője - nevezetesen arra, hogy a vállalatnak a mobiliparból keletkező tekintélyes profitjához képest rendkívül kevés iPhone-t ad el.

Apple: csekély rész, óriási profit

Érdekes aránytalanságra hívta fel a figyelmet az Apple statisztikáiban T. Michael Walkley, a Canaccord Genuity elemzője - nevezetesen arra, hogy a vállalatnak a mobiliparból keletkező tekintélyes profitjához képest rendkívül kevés iPhone-t ad el.

2010 első felében "mindössze" 17 millió iPhone-t értékesítették (míg pl. a Nokia, a Samsung és az LG együttvéve mintegy 400 millió készüléket adtak el), ám ennek ellenére hozzájuk vándorolt az iparág bevételeinek nem kevesebb, mint 39%-a, míg az előbb említett három riválisának csupán 32% jutott. A többiek csak a fennmaradó 29%-on osztozhattak.

Walkley szerint ez az aránytalanság annak tudható be, hogy az Apple igen magas nettó haszonhoz jut minden egyes készülékből; míg a legtöbb mobilgyártó már akkor végtelenül boldog, ha egyáltalán ki tudja hozni nyereségesre a készülékeit, vagy akár csak 10%-os működési eredményt el tudnak érni az árbevétel arányában, addig az Apple-nél ugyanez az érték az iPhone-ok esetében (a Canaccord becslései szerint) meghaladhatja a 30%-ot is.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward