Apocryph: an Old-School Shooter – Önismeret alapfokon

Önismereti tesztünkkel olvasóink kideríthetik, hogy mennyire is lennének alkalmasak játékfejlesztőnek!

Apocryph: an Old-School Shooter – Önismeret alapfokon

22 %
{{ average }} %
  • Néha jobb, ha egy álom megmarad álomnak.
Szerzői értékelés
Szerző
22
%
Olvasói értékelés
Olvasó
Olvasói értékelés
{{ average }}
%
{{ average }}
%

A játékipar dinamikusan fejlődő világa sokakat arra csábított az évek során, hogy sutba dobják korábbi életüket és függetlenként próbáljanak szerencsét. Legújabb önismereti tesztünk az ezzel a gondolattal kacérkodóknak segít abban, hogy eldönthessék, hogy vágyaikat mennyire igazolják a makacs és kérlelhetetlen tények.

1. Kezdjük az alapoknál! A videojáték-fejlesztés rendszerető, egyszerre több problémával is megbirkózó elmét igényel, ráadásul az érdeklődőkkel is foglalkozni kell, tehát fontos az empátia. Úgy érzi, megfelel ezeknek a kihívásoknak?

  • A: Alapvetően ilyen vagyok.
  • B: Többé-kevésbé ilyen vagyok.
  • C: Érzelmi intelligenciám pariban áll egy herén sebzett cápáéval, míg józan belátásom egy LSD-n tartott, gépfegyveres menyété.

2. A tisztesség témaköre gyakori téma a szaksajtóban, a sok keserű csalódás és etikailag megkérdőjelezhető lépés miatt. Az Eidos minősíthetetlen reagálása Jeffrey Michael Gerstmann a Kane & Lynch: Dead Men-ről írt kritikájára, az EA-féle lootbox-botrány: a lista hosszasan sorolható lenne. Erkölcsileg hogyan jellemezné magát?

  • A: Próbálok tisztességesen élni és anyagi, vagy más veszteség árán is ragaszkodok az elveimhez.
  • B: Néha be-becsúszik egy kis svindli, de semmi komoly.
  • C: Emberi ideálom a Zodiákus, Bin Laden és F.E.A.R.-ből ismert Alma Wade szerelemgyermeke.

3. Az indie-szcéna robbanásszerű fejlődése miatt elszaporodtak a már-már gazdasági bűncselekmények gyanúját felvető, igénytelen stúdiók. Önt mennyire motiválja a gyors meggazdagodás?

  • A: Nem ez az elsődleges szempont, minőségi játékok készítéséből kívánom fedezni a megélhetésem.
  • B: Szeretem a pénzt. Ki nem?
  • C: Egyszer egy farsangi bálon laposra vertem valakit, aki koboldnak öltözött, mert meg akartam tudni, hogy hol tartja az aranyát.

4. Térjünk rá a technikai részletekre! Az ágazat bevált szabványai szerint az olyan hibák, mint, hogy egyes tárgyak fél méterrel a padló felett lebegnek, vagy, hogy egy lépcsőn nem lehet felsétálni, illetve, bizonyos pályaelemek ha túl messziről, vagy közelről nézik őket, eltűnnek, igénytelenségnek számítanak. Ezek elkerülésére tesztereket szoktak alkalmazni. Mi erről a véleménye?

  • A: Természetesen alaposan, minden részletre kiterjedően letesztelem a játékomat, mielőtt kiadom.
  • B: Végzek némi munkát, ám biztos marad pár hiba. Ezeket patch-ekkel korrigálom, a digitális terjesztés korában ez nem nagy kunszt.
  • C: Nekem senki se beszéljen hibákról. A közönség örüljön, hogy megvehetia programomatés ne legyenek elvárásai. Indie vagyok, aranyos, kicsi, támogatandó, és kiderítem, hol laknak a panaszkodók.

5. Egy régi vágású FPS esetében érdekes dilemma a mesterséges intelligencia kivitelezése. Hiszen a régebbi címekben nem éppen okos ellenfelek keserítették meg a játékosok életét, de mára alaposan megváltoztak az elvárások. Hogyan oldja fel ezt az ellentmondást?

  • A: Ötvözöm a régi idők legjavát a mai trendekkel. Más és más taktikát alkalmazó ellenfeleket alkotok, akik között épp úgy akadnak egyszerű ágyútöltelékek, mint trükkösebb lények.
  • B: Ami a Doom 2-nél működött, az nekem is megfelel, a célközönség tudja, hogy mit vesz.
  • C: Szerintem ha a szörnyetegek beleakadnak a falakba és egy bizonyos táv megtétele után nem kergetik a játékost, hanem sarkon fordulnak és elsétálnak, az tökéletesen autentikus élményt teremt.

6. Bevett dolog, hogy a játékosok több nyelv közül választhatnak és a billentyűzet-kiosztást is átalakíthatják. Ezen a fronton mik a tervei?

  • A: Az összes főbb nyelv elérhető lesz, és természetesen az irányítást is személyre lehet szabni.
  • B: 2-3 nyelv bőven elég a célcsoporthoz igazítva, a gombokat persze lehet variálni.
  • C: Sokan szeretnének megtanulni oroszul, ezért ha időnként váratlanul átvált cirill betűkre a program, motivációt adok a nyelvtanuláshoz. A figyelmeztetés nélkül visszaálló billentyűparancsok meg csak fokozzák az izgalmakat.

7. A beharangozó kampányban harminc pályával kecsegteti a potenciális vásárlókat. Hányat készít el?

  • A: Harmincat mondtam, annyi is lesz.
  • B: Papíron harmincat, ám trükközök. Csinálok pár kisebb szekciót, és a főellenségek külön pályának számítanak.
  • C: Hármat. Később beígérek még ugyanennyit májusra, összesen bő három óra játékidővel. De elnézést kérek és megmagyarázom, sőt, megfogadom, hogy végül tíz óra lesz a program hossza, tehát nem hazudtam és nem terhel felelősség.
Galéria megnyitása

8.Egyesek megjegyzik, hogy műve egy játéknak álcázott reaktorbaleset, továbbá, hogy Hágának kifejezetten maga miatt nagyobb figyelmet kéne fordítania a játékiparra. Mivel mentegeti magát?

  • A: Elnézést kérek.
  • B: Túl kínos az egész, nem reagálok.
  • C: Tulajdonképpen zsarolóvírust is írhattam volna, amivel többet kerestem volna, szóval igazából itt én vagyok az áldozat.

9. Összességében tehát, ha kiadna egy ostoba ellenfelekkel teli, igénytelen, tesztelőt vicc szintjén sem látott retro-FPS-t, ami a Hexen, a Heretic, a Doom, vagy a Redneck Rampage poros lába nyomába sem ér, ám cserébe legalább húsz euróba kerül, és az USA-ban nem lehet forgalmazni, mert az ottani alkotmány kategorikusan tiltja a különös és kegyetlen büntetéseket, mit tenne?

  • A: Határozottan szégyellném magam.
  • B: A bankszámlaegyenlegemtől függően szégyellném magam.
  • C: Folytatáson gondolkoznék.

Értékelés:

Számolja össze, hogy A, B, vagy C jelű válaszokból adta-e a legtöbbet!

  • A: Ön egy naiv élőszent, aki előtt egy idegösszeomlásokkal és az összes illúziója elvesztésével járó, veszett,vad utazás áll. Menjen inkább ragálykórházba gyógyítani.
  • B: Ön teljesen alkalmas arra, hogy videojáték-fejlesztőként keresse a kenyerét.
  • C: Jogi képviselőnk tanácsára csupán annyit javasolnánk, hogy gondolja újra. Ne csak a játékkészítést, hanem a légzést is.
  • Egyenlő: Tippünk sincs. Ezzel a lehetőséggel elméleti síkon se számoltunk.

Galéria megnyitása

Galéria megnyitása grid_on

Összefoglalás

Apocryph: an Old-School Shooter – Önismeret alapfokon

Apocryph: an Old-School Shooter – Önismeret alapfokon

Apocryph: an Old-School Shooter – Önismeret alapfokon
Szerzői értékelés
22
%
Egy egészen sajátosan rettenetes retro-FPS
Aki szereti a metál-borítóra hajazó látványt, az se vegye meg, de nézegessen róla videókat. Fizikai fájdalmat nem, csak lelkit okoz.
Minden határon túlmenően bugos.
{{ totalLabel }}
%
{{ userRateLabel }}

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward