Amerika az iPhone-nal hódítja meg Japánt

Amerika az iPhone-nal hódítja meg Japánt

Egy évvel ezelőtt japán szakértők hosszú elemzéseket készítettek arról, miért nem hódíthatja meg a japán piacot az Apple iPhone mobiltelefonja, ám az elmúlt hetek eladási adatai alaposan rácáfoltak a várakozásaikra. A Wired.com a 3G-s hálózatokon használható iPhone megjelenése előtt, februárban közölt cikket a telefonról, amely szerint a szigetország lakói mindent utálni fognak a készüléken. Sokallni fogják az értékesítéséhez kapcsolódó havi előfizetési díjakat és kevesellni a tudását, gyengének tartják majd a kameráját és divatjamúltnak a dizájnját. Emellett "természetesen" eleve gyűlölni fogják azért, mert nem Japánban készült. A szigetország mobilpiacán kialakult erős verseny leszorítja az előfizetési díjakat, ezért az iPhone-hoz kapcsolódó, 60 dollár körüli összeg túl magas lesz - vélte a portál szakértője. Sok japán minitévéként is használja a mobilját, amire az amerikai telefon nem képes, az eredendő utálat miatt pedig a Nokia és a Motorola sem ért el jelentős sikereket Japánban. Ezzel szemben a BCN piackutató cég 2300 japán áruházat felölelő felmérése szerint az elmúlt egy évben 80 százalékkal ugrott meg az iPhone-ok eladása a szigetország zsugorodó mobiltelefon-piacán. Június utolsó hetében, a 3G-s iPhone bemutatkozásakor az Apple 32 gigabájtos okos telefonja vezette a mobiltoplistát, a második helyen pedig a 16 gigabájtos változat állt. A harmadik az NTT DoCoMo, Japán legnagyobb mobilszolgáltatója által kínált Aquos SH-04A, a Sharp készüléke volt.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward