Shop menü

A YOUTUBE ÚJ SZINTRE EMELI A HIRDETÉSBLOKKOLÓK ELLENI HARCOT

Senki ne lepődjön meg, ha új figyelmeztetések, működési gondok fogadják az eddig jól operáló reklámblokkoló eszközök használata során.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
A YouTube új szintre emeli a hirdetésblokkolók elleni harcot

A YouTube tavaly októberben úgy döntött, hogy felveszi a kesztyűt, és harcba indul a hirdetéseket blokkoló böngészőkiterjesztésekkel szemben. Számos korábban alkalmazott módszert számoltak fel a szakemberek, de persze jöttek újak, és nemcsak böngészőkiterjesztések, hanem külön alkalmazások is akadnak, amik a Prémium előnyöket ingyen biztosítják. De már ezeket is felszámolná a cég.

A továbbiakban a YouTube csapata már nemcsak a böngészőkbe betelepülő reklámblokkoló kiegészítők ellen küzdenének, hanem a hirdetések kigyomlálására fókuszáló mobilos alkalmazások szarvát is letörnék. Ezek a szoftverek a böngészőkiterjesztésekhez hasonlóan illegálisak a YouTube szempontjából, hiszen megszegik a felhasználási feltételeket.

A platform felhasználási feltételei nem engedélyezik azokat a harmadik féltől származó alkalmazásokat, melyek képesek a hirdetések megjelenítésének gátat szabni, mivel ebben az esetben meggátolja azt, hogy a videósok jutalomban részesüljenek a megtekintésekből.

Persze mondanunk sem kell, hogy azért a vállalat elsődlegesen a saját bevételét, ezzel együtt pedig a profitját féltheti, nem pedig a készítőket. De ilyen módon próbál hatást gyakorolni a közönségéra a vállalat, hogy rávezesse az embereket arra, hogy megtekintsék a videókba beágyazott hirdetéseket. Ezzel hozzájárulnak az általuk követett tartalomgyártók munkájának támogatásához.

Az új szintre emelkedő küzdelemben a Google már akár olyan alkalmazásokat is a célkeresztjébe vehet, mint például az AdGuard. Hiszen ez a program lehetővé teszi, hogy a YouTube alkalmazást úgy használják az emberek, hogy a háttérben a hirdetéseket blokkolja. Ezáltal a videókat teljesen zavartalanul lehet fogyasztani, mintha csak előfizetéssel rendelkezne a felhasználó.

Galéria megnyitása

„Csak akkor engedélyezzük, hogy harmadik féltől származó alkalmazások használják az API eszközünket, ha azok minden tekintetben betartják az API-kra vonatkozó felhasználási feltételeinket. Ha olyan alkalmazást találunk, amely megsérti ezeket az előírásokat, megtesszük a megfelelő lépéseket a platformunk, az alkotók és a nézők védelme érdekében.” – olvasható a YouTube hivatalos közleményében.

Kíváncsian várjuk, hogy ezúttal a felhasználók mit tapasztalnak majd, az már egészen biztos, hogy legyen szó bármilyen anomáliáról, nem lesz érdemes a YouTube-hoz fordulni a megoldás érdekében, mert borítékolható, hogy a hibát valamilyen hirdetésblokkoló használatához lehet majd kötni. Ahogy az tavaly is több esetben előfordult, mikor üzemzavarokat tapasztaltak a felhasználók. De új típusú figyelmeztető üzenetek is megjelenhetnek majd a szolgáltatásban.

Az elmúlt néhány hónapban nem volt olyan látványos a YouTube és a hirdetésblokkolók harca, mint 2023 végén, de a mostani fejlemények fényében kijelenthető, hogy a platform nem engedte el ennyivel ezt a történetet. A továbbiakban még több olyan eszközt vethet majd be, amivel a potyázókat ellehetetleníti vagy kedvét szegi abban, hogy megkerüljék a platform jogszerű használatát.

Galéria megnyitása

Zárásul még azt hozzá kell tenni, hogy igazából a YouTube nem azt akarja elérni, hogy mindenki hirdetéseket nézzen. Végső soron a YouTube azt szeretné, hogy minél több előfizetője legyen. Egyre agresszívabb hirdetési formákat is bevezetett az elmúlt években, hogy több felhasználónál érje el, hogy befizessenek a platform használatára. A YouTube Premium itthon jelenleg 1790 forintba kerül, és többféle kedvezményes opciót is kínál a vállalat.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére