A világ legnépszerűbb márkái

Immáron második éve, hogy a Google a világ legismertebb márkája. Az amerikai Brandchannel márkatanácsadó cég márkaszavazása.

A világ legnépszerűbb márkái

A márkák vetélkedésében 3625 szakértő és diák tette fel a kérdést a résztvevőknek: „Melyek azok a márkák, amelyek leginkább befolyásolták mindennapi életét 2006-ban?”.

Első hallásra talán kicsit melodrámainak tűnik a kérdés. Valljuk be őszintén, valójában milyen hatással is lehetne egy márka az életünkre? Talán megváltoztatja a sorsunkat? Vagy gazdagok leszünk tőle? Vagy a segítségével randizhatok majd Kate Beckinsale-lel, amiért már ki tudja mióta imádkozom? (Na jó, tudom, hogy már férjnél van, de álmodozni lehet, nem?)

Valójában nem ez a lényeg.

Ha végignézzük a 2006-os top márkák listáját, ez első öt közül három világmárkát az emberek hétköznapi életükben valóban használnak, akár munkára, akár kikapcsolódás gyanánt. Ezek a Google, a YouTube és a Wikipedia. Merem állítani, hogy ezek nélkül sok ember nem is tudna dolgozni, és ez az a pont, ahol a márkák az emberek életére gyakorolt hatása valóban megmutatkozik.

A legnagyobb meglepetés mégis az, hogy a YouTube és a Wikipedia milyen gyorsan felkapaszkodott a világ legnépszerűbb márkáinak élvonalába.

Anthony Zumpano, a BrandChannel szerkesztője egyik nyilatkozatában elmondta: „A YouTube harmadik, és a Wikipedia negyedik helyezése egyértelműen arra a világméretű trendre utal, hogy a felhasználók által létrehozott tartalmú internetes oldalak világszerte egyre népszerűbbek”.

Ha valaki még mindig kételkedne efelől, akkor vessen egy pillantást a toplistákra:

A világ öt legnépszerűbb márkája:

1. Google

2. Apple

3. YouTube

4. Wikipedia

5. Starbucks

Észak-Amerika öt legnépszerűbb márkája:

1. Apple

2. YouTube

3. Google

4. Starbucks

5. Wikipedia

Európa öt legnépszerűbb márkája:

1. Ikea

2. Skype

3. Nokia

4. Zara

5. Adidas

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward