A valóban jó játék

A videojátékok piacán továbbra is a férfi vásárlók dominálnak, azonban a gyengébbik nem, a család, és idősebb korosztály egyre több képviselője válik játékrajongóvá – ez állítja egy nemrégiben végzett felmérés. De van-e hasznuk az efféle besorolásoknak? Ausztráliában a legtöbb eladott játékot bár családbarátnak minősítették, a vásárlók többsége nem az ilyen osztályozásokra figyel.

A valóban jó játék

Az ausztrál Interactive Entertainment Association of Australia (IEAA) legújabb tanulmánya szerint még mindig helytálló az az állítás, hogy általában fiatal férfiak lesznek a videojátékok rabjai, tekintve, hogy a megszállott játékosok 59%-ára valóban illik a leírás. A felmérés során 1606 ausztrál háztartás szokásait vizsgálta, és kiderült, hogy a játékos kedvű felhasználók átlagéletkora 28 év. Két évvel ezelőtt ugyanez még csak 24 év volt.

2005-ben több mint 12,5 millió, többnyire G (mindekinek ajánlott) vagy PG (szülői felügyelettel ajánlott) kategóriába sorolható számítógépes játékot adtak el Ausztráliában. Az IEAA szerint a két kategória együttesen az eladott játékok 70%-át teszi ki. A legnépszerűbbnek a stratégiai játékok bizonyultak, a vásárlók 34%-a ezeket választotta.

Azonban, a megkérdezettek 62%-a szerint a játékok különböző besorolása nem befolyásolja, hogy megveszik-e a játékot vagy sem. Ez a háztartások esetében is igaz. A szülők 20%-a nem tudott különbséget tenni az M (felnőttel együtt) és az MA (csak felnőtteknek) játékok között.

A 2006-os felmérés szerint az ausztrál háztartások 79%-ban megtalálható valamilyen játékra alkalmas eszköz, ami 2005-höz képest 3%-os növekedést jelent. A leggyakrabban ez az eszköz a számítógép, amit a megkérdezettek 95%-a használ játék célra. Második helyen a konzolok állnak 59%-kal, harmadik helyen pedig a hordozható eszközök 19%-kal.

Bár játékos kedvű gyengébbik nem aránya 41%-ra nőtt, ez a népesség tekintetében még mindig nagyon alacsonynak mondható. Az IEAA szerint a nők jelentik a játékpiac leggyorsabban növekvő szegmensét, bár ezt kizárólag a női felhasználók számának növekedésére alapozzák, nem pedig a mindkét nem vásárlási szokásait elemző tanulmányra.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward