A ChatGPT folyamatosan tör előre, szinte követhetetlen tempóval terjed, amiben nagyon fontos szerepe lesz most már annak is, hogy az OpenAI kiadott egy API-t a ChatGPT és a Whisper számára. Miközben az alkalmazásokban szépen terjed a generatív mesteréges intelligencia, már az autógyártók szintjére is elért az OpenAI.
A General Motors kapcsán a napokban szárnyra kapott a hír, hogy már dolgoznak azon, hogy a ChatGPT-t felhasználva tovább javítsák az infotainment rendszer képességeit. A személyautók szoftveres háttere évtizedeken keresztül eléggé el volt hanyagolva, az elmúlt 2-3 évben azonban ezen a fronton óriási robbanás történt, amit elsődlegesen Tesla indított el.
A Tesla mutatott rá arra, hogy a modern villanyautókra IT szempontból kell tekinteni, és ma már az autógyártók igyekeznek az új technológiákat minél gyorsabban beemelni az autókba. Nagy hangsúlyt fektetnek a vállalatok a K+F tevékenységre abból a szempontból is, hogy a szoftveres újításokat miként tudnák kamatoztatni a járművekben, és hogyan kellene ezeket integrálni. Most pedig már a ChatGPT is terítéken van például a General Motorsnál.
A GM-nél úgy látják, hogy a ChatGPT lényegében mindenhova elérhet majd, és ennek a tudatában az elsők között szeretnék azt megoldani, hogy a személygépjárművekbe utat találjon a generatív MI. A hírek szerint a szakemberek a General Motors berkeiben keresik, hogy miként tudnák kihasználni a lehető legjobban ezt az újdonságot. Az elsődleges terv az, hogy a digitális asszisztens szolgáltatást turbóznák fel ezáltal. A GM különböző márkái már most is használnak hangalapú segítőket a kocsikban az infotainment rendszer részeként, és ezt támogatnák meg a mesterséges intelligenciával.
Jelenleg a General Motors asszisztense főleg arra alkalmas, hogy a személygépjárművel kapcsolatos információkkal szolgáljon, és ezekkel kapcsolatos kérdéseket válaszoljon meg. Lehet ezt kérdezve ellenőrizni a guminyomásokat, figyelmeztet, ha valamilyen problémát észlel, és adott esetben akár az autó kijelzőjét használva biztosít videós bemutatót ahhoz, hogy mit kell tenni egy adott szituációban. Ha viszont sikerülne a ChatGPT-t integrálni, akkor onnantól egy teljesen új szintre léphetne ez.
A Ford kapcsán már voltak arról pletykák, hogy egy olyan új asszisztensen dolgozik, ami képes lesz kezelni garázsajtók belépő kódját, vagy éppen a volánnál ülők naptárát, ha éppen arra van szükség. Ezáltal képes lehet hatékonyabbá tenni az útvonaltervezést. Szól, hogy mikor lesz a következő találkozó, és merre érdemes indulni, hogy időben és a legsimábban odaérjen az ember. Itt valószínűleg nem úgy kell majd elképzelni az MI-vel való beszélgetést, mint a ChatGPT vagy éppen az új Bing esetében, autóspecifikus témákban lesz ennek rutinja.
A tervek szerint a GM az Azure felhős szolgáltatásra fog támaszkodni, ami a ChatGPT működtetéséhez is hozzájárul. A General Motors és a Microsoft már évekkel ezelőtt egy hosszútávú megállapodást hozott tető alá, és most ez az alku még jobb színben tűnhet majd fel, ha a GM az elsők között lesz képes a generatív MI-t hasznosan munkára fogni az autókban. Egyébként a vállalat valószínűleg a ChatGPT mellett a Whispert is használhatja majd, ami az OpenAI beszédfelismerő modellje.
Arról sajnos semmilyen információ nem szólt, hogy ez a fejlesztés mikor járhat majd kézzelfogható eredménnyel. A járműiparban azért nem úgy mennek a dolgok, mint az IT ágazatban, de tekintve, hogy a fejlesztések mennyire felpörögtek, annyira nem is lenne meglepő, ha akár már néhány hónapon belül lenne valamilyen demonstriáció ennek kapcsán.