A stratégia az MS új reklámkampánya mögött

Az új kampány első reklámfilmje csupán afféle "jégtörő"-szerepet töltött be, írta Bill Veghte, a Microsoft rangidős elnökhelyettese egy céges köre-mailben, ami aztán utat talált magának a külvilág felé is. Ebben igyekezett megnyugtatni azokat, akik aggodalmukat fejezték ki amiatt, hogy a reklámfilm gyakorlatilag egyáltalán nem promotálja a Windowst, és a riválisokat sem támadja, mondván, hogy itt most még nem is ez a cél. Egyelőre egyszerűen csak "újra meg akarják ismertetni" a nézőkkel a Microsoftot, "fogyasztói környezetben" - a közvetlen promóció, "a Windows-sztori tényleges elmesélése" pedig majd később következik.

A stratégia az MS új reklámkampánya mögött

Az új kampány első reklámfilmje csupán afféle "jégtörő"-szerepet töltött be, írta Bill Veghte, a Microsoft rangidős elnökhelyettese egy céges kör e-mailben, ami aztán utat talált magának a külvilág felé is. Ebben igyekezett megnyugtatni azokat, akik aggodalmukat fejezték ki amiatt, hogy a reklámfilm gyakorlatilag egyáltalán nem promotálja a Windowst, és a riválisokat sem támadja, mondván, hogy itt most még nem is ez a cél. Egyelőre egyszerűen csak "újra meg akarják ismertetni" a nézőkkel a Microsoftot, "fogyasztói környezetben" - a közvetlen promóció, "a Windows-sztori tényleges elmesélése" pedig majd később következik.

Az eslő reklámfilmet pozitívként jellemezte, amely előrevetíti a következő filmek alaphangulatát is - lévén mindvégig a Windows képességeinek "ünneplése" lesz majd a központi téma, a hangnem pedig mindvégig "humoros és humánus" lesz. Kétség sem fér hozzá tehát, hogy igen keményen törekednek a pozitív hírnév visszaszerzésére (amelyet hitük szerint részben az Apple áskálódásai miatt veszítettek el); korábban ugyan azt már beismerték, hogy a Vista valóban döcögősen indult, de ugyanakkor állították azt is, hogy az ahhoz kiadott SP1 és a különálló frissítések számos eredeti problémát orvosoltak már, ami így indokolttá teheti a rendszer újbóli szemügyre vételét.

Emellett terveznek továbbá egy "világibb" lépést is, mondta Tom Pilla, a cég általános kommunikációs menedzsere - melynek keretében lekoppintják az Apple "Géniusz"-ait (a boltokban a felhasználók rendelkezésére álló szakértőit): ők maguk "Guru"-kat állítanak csatasorba, akik a későbbiekben (az év gée felé, elvileg) a képernyőkön is bemutathatják szakértelmüket, amint épp pillanatok alatt, flottul megválaszolnak bármilyen kérdést vagy problémát, amivel csak hozzájuk fordulnak, legyen bár szó Vistáról vagy Windows Mobile-ról, netán Windows Live-ról. És akárcsak Apple-béli eredetijeik, úgy a guruk is a maximális "felhasználóbarátságot" és a lehető legnagyobb segítőkészséget helyezik a középpontba.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward