Shop menü

A SHOPIFY CSAK AKKOR VESZ FEL MI HELYETT VALÓDI DOLGOZÓKAT, HA AZ NAGYON INDOKOLT

Az elmúlt években rengeteg embert küldött el a vállalat, most pedig már inkább az MI-t foglalkoztatja, ha teheti. Ezt a vezérigazgató közölte a munkavállalókkal.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
A Shopify csak akkor vesz fel MI helyett valódi dolgozókat, ha az nagyon indokolt

A Shopify a világ egyik legnagyobb online kereskedelmi platformja, de az elmúlt években nem ment jól a sora. A COVID-19 járvány alatt nagyon felkapták, hatalmasat nőtt a pandémia idején, de utána a forgalma jelentősen esett, leépítésekre kényszerült. Mára pedig eljutott arra a szintre, hogy emberek helyett inkább a mesterséges intelligenciát dolgoztatja.

Az elmúlt években a Shopify munkavállalóknak nem volt egyszerű az élete, volt olyan időszak, mikor egy dolgozó úgy fogalmazott, hogy egyszerű NPC-nek érzik magukat a cégnél az emberek. 2022-ben a vállalat megvált a dolgozók 10 százalékától, majd ezt követően 2023 elején egy újabb, 20%-os leépítést jelentett be. Azóta pedig több körben vált meg a cég kisebb létszámú csapatoktól, a terméktámogatók köre volt a leginkább érintett.

Sokan félnek attól, hogy a generatív MI elveszi a munkájukat. Nos, a Shopify esetében erre már biztosan ritkábban lesz szó a jövőben. A vállalatnál ezentúl mikor új dolgozót kellene felvenni, akkor az illetékeseknek bizonyítaniuk kell, hogy tényleg egy hús-vér embert kell a posztra alkalmazni, mert nem tudja ugyanazt megoldani az MI.

Amennyiben a generatív mesterséges intelligencia is képes ellátni a feladatot, abban az esetben nem kerülhet sor létszámbővítésre.

Valószínűleg nem a Shopfiy az első, és biztosan nem is az utolsó olyan cég, akinél ilyen módszerhez folyamodnak, de itt erről pontos információ látott napvilágot. Tobi Lütke, a vállalat vezérigazgatója küldött levelet az érintett alkalmazottaknak a változásról. A csapatok bővítése előtt a jövőben már minden esetben meg kell indokolni, hogy miért nem képes ellátni a mesterséges intelligencia azt a feladatot, amire alkalmazottat szeretnének felvenni.

A CNBC beszámolója szerint március végén értesítette a Shopfiy a dolgozókat a változásról, új feltételről. Tobi Lütke elképzelése szerint a jövőben az autonóm módon üzemelő MI ügynökök már szinte minden csapatnak részei lehetnek a vállalatnál. A mesterséges intelligencia használatával sok emberi erőforrást lehet majd megspórolni úgy, hogy a projektek rendben haladhatnak a megvalósítás felé. A vezérigazgató tájékoztatójában szó van arról is, hogy a jövőben már alapvető elvárás lesz a Shopitfy-nál, hogy rugalmas és gördülékeny legyen az MI felhasználása.

A Lütke mesterséges intelligenciával való elhivatottságát jól mutatja, hogy úgy nyilatkozott erről, hogy a karrierje során még soha nem látott olyan eszközt, ami ennyire gyorsan megváltoztatta volna annak a módját, hogy egy munkát elvégezzünk. „Az MI jól használása egy olyan képesség, amit nagy odafigyeléssel kell elsajátítani azáltal… hogy sokat használjuk ezt.” – jelentette ki a vezérigazgató.

„Ahhoz, hogy sikeresek legyünk, arra van szükségünk, hogy a teljes tudásunk, minden képességünk és ambíciónk megsokszorozzuk az MI-vel, és ezt a kereskedőink javára fordítsuk.” – emelte ki Tobi Lütke.

Éppen ezért „mostantól alapvető elvárás lesz mindenkivel szemben a Shopify-nál”, hogy képes legyen a mesterséges intelligenciát valóban hatékonyan használni. Ezt pedig azzal mutathatják meg a különböző csapatok, hogy nem kell a létszámukat bővíteni, mert a jelenlegi összetétel mellett is képesek lesznek megoldani az új kihívásokat, feladatokat.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére