A mobilcégek szerint minden jogszerű

A mobilcégek szerint minden jogszerű

A mobiltelefon-társaságok úgy értelmezik a jogszabályt, hogy nincs semmilyen teendőjük, a későbbiekben is árusíthatnak például virtuális autópálya-matricát vagy parkolójegyet. A Telenornál úgy vélik, nekik nincs ezzel kapcsolatos teendőjük, hisz a mobilfizetési szolgáltatásukat az FHB Nyrt.-vel közösen végzik - mondta Drozdy Győző, a Telenor Magyarország stratégiai tanácsadója. A pénzforgalmi szolgáltatásokra vonatkozó törvénynek felmerült olyan értelmezése is, amelynek alapján a mobilvásárlási szolgáltatások is pénzforgalmi szolgáltatásnak minősülnének, azonban a mobilszolgáltatók szerint ez a felvetés a mobilvásárlási szolgáltatások mögötti szerződéses konstrukció ismeretének hiányán alapul, mivel azok - megítélésük szerint - tényleges jogi tartalmuk, jellegük alapján nem minősíthetők pénzforgalmi szolgáltatásnak. A Vodafone Magyarország szerint szolgáltatásokkal kapcsolatos kockázatok minimálisnál is kisebb mértékűek, így messze nem is indokolnák, hogy a törvény előírásai a mobilvásárlási szolgáltatásokra is vonatkozzanak.

A hazai mobilszolgáltatók, köztük a Magyar Telekom - a PSZÁF által is ismert - álláspontja szerint a mobilvásárlás szolgáltatás nem pénzforgalmi szolgáltatás, így ez irányú tevékenységük mind jelenleg, mind a jövőben megfelel a jogszabályi előírásoknak - válaszolta lapunknak a Magyar Telekom pr-igazgatósága. Az előbbi megállapításokon osztozik a Telenor is, Drozdy Győző véleménye szerint a mobilvásárlás azért sem pénzforgalmi szolgáltatás, mert a virtuális autópálya-matrica, a parkolójegy vagy a lottószelvények értékesítése során a mobiltelefoncégek viszonteladóként járnak el, az ügyfeleket ők szolgálják ki, azok hozzájuk fordulhatnak reklamációval. A terméket tehát a Telenor adja el a vevőnek, aki neki fizet, itt a jogügylet a Telenor és a vevő között jön létre, míg az előző körbe sorolt fizetési szolgáltatásnál nem a távközlési cégnek fizet a vevő. Ezeket a mobilvásárlásokat a cégek májustól is mindenféle teendő nélkül végezhetik, nem kell hozzá pénzintézeti engedély - tette hozzá Drozdy Győző, aki kiemelte, hogy nagyon népszerű szolgáltatásról van szó, a tranzakciók száma évente 50 százalékkal nő, tavaly 2,5 millió ilyen ügyletet hajtottak végre az ügyfelek. A három társaságnál ez összesen 8,3 millió volt.

A Vodafone szerint is változatlanul jogszerűen végezhetőek jelenleg és a májustól hatályos jogszabályok alapján is a mobilvásárlási szolgáltatások. Amennyiben az illetékes hatóság megkövetelné a pénzforgalmi szolgáltatóvá válást a mobilszolgáltatóktól, az nagymértékben megnehezítené a szolgáltatás nyújtását és különösen azok további terjedését. Ez - azon túl, hogy a mobilszolgáltatók profiljától meglehetősen idegen tevékenység végzésére és annak adminisztrációjára kényszerítené a szolgáltatókat - a felhasználók számára is megnehezítené és meg is drágítaná a szolgáltatás igénybevételét.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward