A Microsoft megpróbálja növelni a Surface RT forgalmát

A vállalat kibővíti a viszonteladói kört, így a jövőben több helyen is elérhető lesz a nemrégiben bemutatott újdonság.

A Microsoft megpróbálja növelni a Surface RT forgalmát

A Microsoft október 26-án mutatta be Surface RT névre keresztelt táblagépét, amely Windows 8 RT-vel, és kissé borsos árcédulával került a boltok polcaira. A termék a jelek szerint egyelőre nem aratott osztatlan sikert: egyrészt a tesztelőktől sok kritikát kapott, másrészt nem fogy olyan tempóban, ahogy azt a Microsoft illetékesei korábban várták.

Az eladási mutatók kedvezőtlen alakulása mögött az is állhat, hogy a terméket egyelőre csak 31 Microsoft Store, illetve 34 úgynevezett Holiday Store árusítja, a Microsoft online áruházából pedig csak nyolc területről juthatunk hozzá – utóbbi területek közé tartozik Ausztrália, Kína, Kanada, Franciaország, Németország, Hong Kong, az Egyesült Királyság és az Amerikai Egyesült Államok is.

A Microsoft annak érdekében, hogy a Surface RT eladási mutatói javuljanak, a közeljövőben több új viszonteladót is bevon az értékesítési láncba – a bővítési hullám e hónap közepén indul. Mivel a terméket rövidesen szélesebb körben is meg lehet majd vásárolni, így elengedhetetlen, hogy ezzel egy időben a termelést is fokozzák.

A Microsoft Surface RT a jövőben tehát nem csak szélesebb körben, de nagyobb mennyiségben is elérhetővé válik, ami a Microsoft várakozásai szerint az eladási mutatók javulását eredményezheti.

A piaci elemzők szerint idén az év végéig bezárólag nagyjából 1,3 millió Surface RT tábla eladására lehet számítani – legalábbis az IHS iSupply elemzője, Rhoda Alexander jelenleg így látja a jövőt. Egyéb elemzők pesszimistábban látják a helyzetet: szerintük ebben a negyedévben csak kevesebb, mint egymillió Surface RT tábla találhat gazdára. Akárkinek is lesz igaza, az már biztos, hogy az eladási mutatók alulmúlják a Microsoft korábbi várakozásait, a gyártó ugyanis az év végéig négymillió Surface RT-t szeretett volna értékesíteni.

Érdekesség, hogy ezzel szemben az Apple a harmadik negyedév folyamán 14 millió iPad-et értékesített, míg a Nexus 7-ből – amely jóval kedvezőbb, 199 dolláros árcédulával rendelkezik – napjainkban már közel egymillió darabot értékesítenek havi szinten.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward