A második negyedév is az Androidé lett

A Google operációs rendszere a Nielsen legfrissebb eredményei szerint tovább tudta növelni a piaci részesedését, így az okostelefonokon szolgálatot teljesítő rendszerek tekintetében továbbra sem kérdéses, hogy az övék a dobogó legfelső foka.

A második negyedév is az Androidé lett

A Google operációs rendszere a Nielsen legfrissebb eredményei szerint tovább tudta növelni a piaci részesedését, így az okostelefonokon szolgálatot teljesítő rendszerek tekintetében továbbra sem kérdéses, hogy az övék a dobogó legfelső foka.

Az amerikai piac 51,8 százalékát tudhatja magáénak az Android jelenleg. Ez elképesztő számadat, bár közel sem kiemelkedő, hiszen korábban már láthattuk, hogy az év első három hónapos ciklusában Kínában, majdnem 70 százalékot szelt ki a képzeletbeli tortából a keresőóriás rendszere. A második helyet továbbra is az iOS birtokolja 34,3 százalékkal, és ez a következő hónapok során vélhetően nem is változik majd meg. A BlackBerry ismét a harmadikként zárt, de az Egyesült Államokban is rohamosan csökken a kereslet iránta, így már nem sokáig tekinthetik biztosnak a pozíciójukat. Nekik a piac 8,1 százalékával kell beérniük.

A Nielsen által jegyzett adatok között még egy figyelemre méltó dolgot vehetünk észre, mégpedig a Windows Mobile előkelő helyezését. Jelenleg ugyanis az aktív telefonok közel 3 százalékán ilyen szoftvert találunk, ami kétszer nagyobb részesedés, mint a Windows Phone 7-é, melynek 1,3 százalék jutott. A Nokia Lumia szériája még most is csak a piac 0,3 százalékát birtokolja, ami nem jó jel a finnek számára.  

Az elemzés az elmúlt három hónapban eladott eszközöket is számba szedte, de ezek az adatok nem sokban térnek el az általános tendenciától. A legnagyobb vesztes egyértelműen a RIM, mivel a közelmúltban értékesített készülékeknek már csak a 4 százalékán futott BlackBerry OS. Valamelyest a többi, kisebb részesedésű rendszer piaca is zsugorodott, de főleg a RIM-től lopott piacot az Android is és az iOS is.

Amerikában érdekes módon a Samsung nem élvez komoly dominanciát, ha az androidos mobilok gyártóit vesszük górcső alá. Persze azért a legtöbb eladás az ő nevükhöz köthető, de ez "mindösszesen" 33 százalék. A második legnépszerűbb gyártó, a HTC 27 százalékkal járult hozzá az eladásokhoz, a Motorola pedig 22 százalékát birtokolta az értekésített modelleknek. Az összes többi gyártónak 18 százaléknyi részesedésen kellett osztoznia.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward