Az Apple éppen a napokban mutatta be a régóta várt MacBook Pro modelleket, amelyek immár M1 Pro és M1 Max alapokra építkezhetnek, modelltől és felszereltségtől függően, ahogy azt korábbi hírünkben már említettük.
Akkoriban szó esett a MagSafe 3 portról, valamint a gyorstöltésről is, és eleinte úgy tűnt, mindkét modell gyárilag, a gyári felszereltség mellett képes kiaknázni gyors akkumulátortöltésben rejlő lehetőségeket. Ez az Apple szerint azt jelenti, hogy az új MacBook Prók esetében mindössze 30 percnyi akkumulátortöltéssel 50%-os töltöttségi szint elérésére van mód, ami igen jól hangzik. Az ördög viszont most is a részletekben rejlik.
Az említett funkciót gyárilag, az alapértelmezett tartozékokkal karöltve csak a 16 hüvelykes MacBook Pro használhatja, ugyanis annak 140 W-os teljesítményű, USB-C porttal ellátott tápadaptere erre lehetőséget ad. A 14 hüvelykes változat belépőszintű kivitelben csak egy 6+2 magos M1 Pro SoC egységet kap, illetve az iGPU is csak 14 maggal rendelkezik.Ehhez a kiadáshoz az Apple gyárilag egy 67 wattos teljesítményű USB-C tápadaptert ad, amivel nem működik a gyorstöltés. Ezzel szemben, ha a 8+2 processzormaggal és 16 magos iGPU-val ellátott M1 Pro SoC egységgel szerelt modellt választjuk, akkor már egy 96 W-os tápadapter jár, amivel már használhatóvá válik a gyorsöltés – és ugyanez a tápadapter jár az M1 Max alapú 14 hüvelykes modellekhez is.
Az Apple M1 Pro és M1 Max alapú MacBook Pro noteszgépei már előrendelhetőek, kereskedelmi forgalomban viszont majd csak 2021. október 26-tól kezdve lesznek elérhetőek.