Az Apple az elmúlt hetekben, hónapokban már számos alkalommal került a híroldalak hasábjaira azzal, hogy állítólagosan személygépjármű fejlesztésén dolgozik. Hivatalosan semmit nem lehet tudni a projektről, de pletykák szintjén nagyon sok érdekes információról lehetett hallani mostanra. Ezúttal pedig már arról szólnak a hírek, hogy a Huawei is a járműipar felé fordulhat.
Mivel a Huawei számára elképesztően nagy csapást jelentett az, hogy az Egyesült Államok nyomásgyakorlása alatt már a legtöbb partnerét elveszítette a mobilos és a telekommunikációs hadszíntéren is, elkezdett más területekre fókuszálni. Egyértelműen több energiát fektet a vállalat a viselhető kiegészítőknek a fejlesztésébe és például az audio eszközöknek a készítésébe is. Az ilyen megoldásokat a kemény szankciók nem érintették jelentősen.
Állítólag ugyanez motiválhatja a Huawei-t abban is, hogy fontolgatja az elektromos jármű előállítását. A Reuters exkluzív információkra hivatkozva számolt be arról, hogy állítólag már nem is kell túlzottan sokat várni a vállalat első járművére. Elvileg még az sem elképzelhetetlen, hogy már idén megjön a Huawei autója.
Mivel ilyen gyorsan nem lehet kifejleszteni személygépjárművet – de talán még egy komplexebb okostelefont sem. A vállalat egy partnerrel közösen alkothatja meg az a gépezetet, amihez nagy valószínűséggel elsősorban az infotainment környezetet biztosíthatja majd a hozzá tartozó hardveres alapokkal. Magát a hajtásláncot és a külső „bódét” pedig a partnere biztosíthatja majd a Huawei számára – vagy inkább fordítva, hiszen egy ilyen felállásban azért inkább a Huawei lenne az alárendelt.
Még azt is tudni véli a Reuters, hogy már számos autógyártóval tárgyal a színfalak mögött a Huawei. A lehetséges partnereknek a listáján szerepel a Changan Automobile és mások mellett a BAIC Group zászlaja alá tartozó BluePark New Energy Technology is. Napjainkra már nagyon sok olyan cég van csak Kínában is, akik biztosítanak villanyautó számára megfelelő alapot, és el is tudnak készíteni egy járművet a Huawei igényeinek mentén.
A híresztelések szerint a projektet maga Richard Yu vezetheti, akinek a nevét már számtalanszor hallhattuk a Huawei sikerei kapcsán. A szakember a teljes fogyasztói üzletágnak a koordinálásért felel, szóval tapasztalt vezetőként hozhat döntéseket az új területen is. Állítólag a Huawei egy széles közönség számára elérhető, korrekt módon árazott járműre akasztaná rá a logóját.
Nem meglepő módon a vállalat szóvivője cáfolta a pletykákat. A szakember elmondta, hogy a Huawei nem egy autógyártó, de azt is hozzátette, hogy nagyon erős az információs és kommunikációs technológiákban. Az pedig mindenképpen szerepel a terveik között, hogy a különböző megoldásokat a személygépjárművekbe is eljuttassa, hogy ezáltal próbálja a cégeket segíteni abban, hogy jobb autókat tudjanak nyújtani a vásárlóiknak.
Az biztos, hogy a Huawei számára a mostani helyzet nem ideális, a cégnek új bevételszerzési lehetőségek után kell járnia. És az is kijelenthető, hogy a pénze megvan arra, hogy gyakorlatilag bármilyen irányba elinduljon, hogy a fennmaradásáról tudjon gondoskodni. A tét pedig bizony tényleg az, hogy 5-10 év múlva fog-e még létezni a márka, vagy teljesen összeomlik.