Shop menü

A HAJTOGATHATÓ MOBILOK LEGNAGYOBB PIACÁT TORONYMAGASAN VEZETI A HUAWEI

A Galaxy Z Fold7 lehet bármilyen sikeres, a jelek szerint a Huawei hazai pályáján semmi esélye nincs a legfontosabb riválissal szemben.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
A hajtogatható mobilok legnagyobb piacát toronymagasan vezeti a Huawei

Már hosszú évek óta velünk vannak a hajtogatható okostelefonok, de elég lassan képesek ezek kivívni a vásárlók bizalmát. Az IDC a legfrissebb felmérésében annak járt utána, hogy Kínában miként alakult a flexibilis kijelző köré épülő készülékek piaca. A legnagyobb nyertese ennek a szegmensnek a Huawei lett ezúttal.

Az IDC beszámolója szerint 17,8 százalékkal emelkedett az idei évre a hajtogatható eszközök forgalma Kínában, ami elfogadható eredmény, de kirobbanó sikerről szó nincs. A negyedéves rekord összejött, de az ünnepi időszak lesz az igazán érdekes ezen a fronton.

Tavaly a kínai vásárlók 2,23 millió hajtogatható okostelefont vásároltak a júliustól szeptemberig tartó időszakban, ami 13,6%-os növekedést jelentett az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Tehát hiába nevezhető szolidnak a mostani 17,8%-os növekedés, így is hozzá lehet tenni, hogy gyorsult a forgalom felívelése. Idén már 2,63 milliós darabszámot könyvelhetett el az IDC a piac elemzése során.

Galéria megnyitása

Tavaly a Huawei 41 százalékos piaci részesedést szerzett a hajtogatható mobiltelefonok körében, és már akkor is arról beszélhettünk, hogy dominált a cég, most viszont sokkal súlyosabb fölényt ért el. Egészen hajmeresztő, 68,9%-os szeletet hasított ki a képzeletbeli tortából. Több mint kétharmados sikert aratott, ami igencsak tiszteletet parancsoló. Több mint 1,8 millió hajtogatható készüléket tudott leszállítani magában, és folyamatosan gyarapította a kínálatát.

Az erőviszonyok jelentős megváltozása azt is magával hozza, hogy szinte mindenki más szenvedett, hiába nőtt a piac. A Honor tavaly még 21,9%-os részesedéssel tudott a második helyen célt érni, most azonban csak az eladott készülékek 11,2 százalékán szerepelt a márkajelzése. A Magic V5 és a Magic V Flip bizonyult a Honor kínálatában a legnépszerűbbnek, és a Magic V5 a kecsességével keltette fel a legtöbb érdeklődő figyelmét.

A harmadik a Vivo lett, neki már csak 5 százalék jutott, de a Vivo esetében még tavaly sem volt túl jelentős a forgalom, egy évvel ezelőtt 6%-os részarány szerepel a neve mellett. Az aktuális X Fold5 modellből volt képes a legtöbbet leszállítani a Vivo. Közvetlenül mögötte a testvérmárkája, az Oppo futott be. Az Oppónak van oka az örömre, hiszen tavaly még nem tudott a legnagyobbak közé keveredni, most viszont ott van a toplistán 4,9%-os részesedéssel.

A Find N5 sikerének köszönheti az Oppo, hogy még a Samsungot is meg tudta előzni. A dél-koreai gyártónak csak 4,3%-nyi piaci rész jutott Kínában, ami borzalmasan kevés. A Galaxy Z Fold7 és a Galaxy Z Flip7 valahogy nem tudta belopni magát a kínai vásárlók szívébe, holott globálisan jól teljesítenek. Tavaly a hatodik generációs Galaxy Z modellek összességében nem szerepeltek jól nemzetközi szinten, de Kínában szebb teljesítményt mutattak 7,7%-os részesedést szerezve.

Galéria megnyitása

Az IDC adatai alapján a legnagyobb vesztes így sem a Samsung, hanem a Xiaomi lett. A Xiaomi hajtogatható készülékes forgalma teljesen összeomlott, most nem szerepel a legnagyobb gyártók között, miközben egy évvel korábban még 17,2%-os részesedéssel büszkélkedhetett. Tavaly nagyjából 380 ezer készüléket tudott eladni, most viszont 115 ezer sem jött neki össze, mivel azzal már a Samsung elé került volna. Az IDC nem tért ki arra, hogy mi történt a Xiaomival.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére