A fejlődő országokat is meghódítja az Apple?

Érdekes pletykák láttak napvilágot az almás mobilokkal kapcsolatban. Az Apple Insider elemzői szerint a cupertinoiak nem kívánják nyugdíjazni az iPhone 3GS modellt, hanem inkább bevetik a fejlődő országokban.

A fejlődő országokat is meghódítja az Apple?

Érdekes pletykák láttak napvilágot az almás mobilokkal kapcsolatban. Az Apple Insider elemzői szerint a cupertinoiak nem kívánják nyugdíjazni az iPhone 3GS modellt, hanem inkább bevetik a fejlődő országokban.

Az eredeti tervek szerint az olcsóbb modellek piacát az iPhone 4 örökölné tovább, a 2009-es iPhone pedig élete végéhez érkezne és nyugdíjaznák. Erre azonban Peter Misek elemző szerint most nem kerül sor. Az készülék megjelenése óta a gyártási költségek sokkal alacsonyabbak lettek és ennek köszönhetően az iPhone 3GS már a vállalat számára megfelelő haszonkulcs társaságában, akár 250 és 300 dollár közötti árcédulával is elfogadható nyereséget produkálna. Ez nagyjából annyi, mint amiért cserébe jelenleg az iPhone 4S két éves hűségidővel karöltve a miénk lehet. Az iPhone 3GS most még 375 dolláros áron vásárolható meg, hűségidővel viszont már akár ingyenesen is hazavihető.

Misek szerint az Apple a fejlődő országok felé nyit majd a készülékkel. Ezeken a területeken azonban a kutatások szerint a vásárlók nem igazán foglalkoznak az előfizetéses csomagokkal, így főleg az alacsonyabb árszegmenst képviselő okostelefonoknak jók az eladási mutatói. Tehát az Apple-nek alkalmazkodnia kell a piachoz amennyiben tényleg terjeszkedni szeretne, és kártyafüggetlen, valamint a feltöltőkártyás konstrukciókkal is versenyképes árat kell produkálnia. Egy másik felmérés szerint kifizetődő lehet ezeknek a piacoknak a meghódítása, mivel tizennégyszer több olyan ember él ezeken a területeken, aki az okostelefonbarát korosztály (25-34 év) tagja, mint Európában vagy Észak-Amerikában.

Az alacsonyabb árú iPhone mellett szól a Wall Street Journal elemzése is, amiből korábban az derült ki, hogy már a válság által komolyabban sújtott európai országokban is csökken az előfizetéses konstrukciók száma. Ráadásul Tim Cook is azt nyilatkozta még a tavalyi év végén, hogy a vállalat számára fontosak a pre-paid kártyás vásárlók is.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward