Az elképesztően pörög a mesterséges intelligencia chatbotok közötti verseny, de a ChatGPT továbbra is ott van az élen a Meta AI platformmal versengve. Már ha lehet ezek között versenyről beszélni, mert a jelek szerint inkább egymás mellett haladnak előre.
A Meta AI a legutóbbi adatok szerint 600 millió felhasználót tudott megmozgatni havi szinten nézve, míg a ChatGPT most érte el a 400 milliós tábort, de nem havi, hanem már heti aktivitást tekintve, ami egy fontosabb mérőszám.
Az OpenAI és más nyugati fejlesztések is hidegzuhanyként érték meg a DeepSeek debütálását januárban, és azóta is folyamatosan visszatérő téma, hogy a kínaiak által nyújtott szolgáltatás bizonyos szempontokból jobbnak bizonyul. Viszont azt lehet látni, hogy a legtöbb embert nem különösebben zavarja, ha jön egy új MI platform, a ChatGPT töretlenül menetel előre.
Brad Lightcap, a vállalat működési igazgatója elmondta az új mérföldkő kapcsán, hogy kevesebb mint három hónap alatt sikerült az aktív felhasználói bázist a harmadával gyarapítani. December elején ünnepelte az OpenAI, hogy átlépte a heti aktivitása a 300 milliós eredmény. Ez alapján nemhogy lassulna a növekedés üteme, még inkább fokozódik a tempó.
A szakember úgy látja, hogy a ChatGPT egy természetes folyamatnak köszönhetően tud folyamatosan egyre dinamikusabb növekedést elérni. Egyrészt egyre több ember egyre többször találkozik a szolgáltatás nevével, másrészt egyre több lehetőséget nyújt a platform, és folyamatosan jobb lehet például munkában hasznosítva.
„Az emberek részben szájhagyomány útján hallanak róla. Látják, hogy a barátaik használják. Aztán látják a hasznosságát.” – mondta Lightcap egy interjúban. „Az általános hatás az, hogy az emberek tényleg akarják ezeket az eszközöket, ha azt tapasztalják, hogy ezek az eszközök valóban értékesek, hasznosak a számukra.”
Azt is megtudhattuk most, hogy vállalati ügyfelek számában is szépen lépdel előre a cég. Jelenleg mintegy 2 millió üzleti előfizetést tartanak fenn globálisan, ami a duplája a tavaly szeptemberi mennyiségnek – akkor érte el a platform az 1 milliós célt. Azt is elmondta Brad Lightcap, hogy a visszajelzések szerint sok ember a személyes fiókjával szerzi meg az első munkatapasztalatokat a ChatPGT-vel, és ezt követően viszik hírét céges keretek között.
Hat hónap alatt a duplájára emelkedett a ChatPGT-t használó fejlesztők száma is az OpenAI adatai szerint. Az érvelési modellek bevezetése ehhez jelentősen hozzájárult. Egyre több esetben integrálják a chatbot technológiáját harmadik féltől származó alkalmazásokba is. Olyan ügyfelekkel dolgozik már ezen a téren a vállalat, mint az Uber, a Moderna, a T-Mobile vagy a Morgan Stanley. A legváltozatosabb ágazatokban üti fel a fejét a ChatGPT.
Úgy fest, hogy az emberek nem mindig a legújabb felkapott fejlesztése felé mozdulnak el, legfeljebb egy szűk közönség van, akik ebből a szempontból rugalmasabbak. A DeepSeek óta már egyébként újabb felkapott MI fejlesztésről beszélhetünk, Az xAI éppen a napokban jelentette be az új modelljét, a Grok harmadik generációját. Számos tesztben legyőzi az összes konkurensét, és az elismert Chatbot Arena ranglistáján is sikerült átvennie az első helyet az eddig tesztelt 206 modell között.