Shop menü

A CHATGPT MEGÁLLÍTHATATLANUL NÖVEKEDIK, ÚJ REKORDOT ÉRT EL A FELHASZNÁLÓK SZÁMA

Már több mint 400 millió ember használja heti szinten a platformot, és a növekedési tempó is igazán figyelemreméltó.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
A ChatGPT megállíthatatlanul növekedik, új rekordot ért el a felhasználók száma

Az elképesztően pörög a mesterséges intelligencia chatbotok közötti verseny, de a ChatGPT továbbra is ott van az élen a Meta AI platformmal versengve. Már ha lehet ezek között versenyről beszélni, mert a jelek szerint inkább egymás mellett haladnak előre.

A Meta AI a legutóbbi adatok szerint 600 millió felhasználót tudott megmozgatni havi szinten nézve, míg a ChatGPT most érte el a 400 milliós tábort, de nem havi, hanem már heti aktivitást tekintve, ami egy fontosabb mérőszám.

Az OpenAI és más nyugati fejlesztések is hidegzuhanyként érték meg a DeepSeek debütálását januárban, és azóta is folyamatosan visszatérő téma, hogy a kínaiak által nyújtott szolgáltatás bizonyos szempontokból jobbnak bizonyul. Viszont azt lehet látni, hogy a legtöbb embert nem különösebben zavarja, ha jön egy új MI platform, a ChatGPT töretlenül menetel előre.

Galéria megnyitása

Brad Lightcap, a vállalat működési igazgatója elmondta az új mérföldkő kapcsán, hogy kevesebb mint három hónap alatt sikerült az aktív felhasználói bázist a harmadával gyarapítani. December elején ünnepelte az OpenAI, hogy átlépte a heti aktivitása a 300 milliós eredmény. Ez alapján nemhogy lassulna a növekedés üteme, még inkább fokozódik a tempó.

A szakember úgy látja, hogy a ChatGPT egy természetes folyamatnak köszönhetően tud folyamatosan egyre dinamikusabb növekedést elérni. Egyrészt egyre több ember egyre többször találkozik a szolgáltatás nevével, másrészt egyre több lehetőséget nyújt a platform, és folyamatosan jobb lehet például munkában hasznosítva.

„Az emberek részben szájhagyomány útján hallanak róla. Látják, hogy a barátaik használják. Aztán látják a hasznosságát.” – mondta Lightcap egy interjúban. „Az általános hatás az, hogy az emberek tényleg akarják ezeket az eszközöket, ha azt tapasztalják, hogy ezek az eszközök valóban értékesek, hasznosak a számukra.”

Azt is megtudhattuk most, hogy vállalati ügyfelek számában is szépen lépdel előre a cég. Jelenleg mintegy 2 millió üzleti előfizetést tartanak fenn globálisan, ami a duplája a tavaly szeptemberi mennyiségnek – akkor érte el a platform az 1 milliós célt. Azt is elmondta Brad Lightcap, hogy a visszajelzések szerint sok ember a személyes fiókjával szerzi meg az első munkatapasztalatokat a ChatPGT-vel, és ezt követően viszik hírét céges keretek között.

Hat hónap alatt a duplájára emelkedett a ChatPGT-t használó fejlesztők száma is az OpenAI adatai szerint. Az érvelési modellek bevezetése ehhez jelentősen hozzájárult. Egyre több esetben integrálják a chatbot technológiáját harmadik féltől származó alkalmazásokba is. Olyan ügyfelekkel dolgozik már ezen a téren a vállalat, mint az Uber, a Moderna, a T-Mobile vagy a Morgan Stanley. A legváltozatosabb ágazatokban üti fel a fejét a ChatGPT.

Úgy fest, hogy az emberek nem mindig a legújabb felkapott fejlesztése felé mozdulnak el, legfeljebb egy szűk közönség van, akik ebből a szempontból rugalmasabbak. A DeepSeek óta már egyébként újabb felkapott MI fejlesztésről beszélhetünk, Az xAI éppen a napokban jelentette be az új modelljét, a Grok harmadik generációját. Számos tesztben legyőzi az összes konkurensét, és az elismert Chatbot Arena ranglistáján is sikerült átvennie az első helyet az eddig tesztelt 206 modell között.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére