A 22-es Chrome-ban már FPS játékokkal is játszhatunk

A Google Chrome webböngészőjének 22-es kiadása egy érdekes újítással érkezett.

A 22-es Chrome-ban már FPS játékokkal is játszhatunk

A Chrome 22 az elmúlt napokban vált elérhetővé, így azt valószínűleg már sokan elégedetten használják is. A népszerű webböngésző legfrissebb kiadása szokás szerint most is néhány kisebb "kozmetikai" változással és néhány korábbi hiba javításával érkezik, de ezeken kívül egy érdekes újítás is helyet kapott a motorháztető alatt, amiről már valószínűleg kevesebben szereztek tudomást.

A Google szoftvermérnökei a PC-s játékosoknak szerettek volna kedvezni, amikor a Chrome 22-es kiadását felvértezték a Pointer Lock névre hallgató JavaScript API-val. Az újítás jóvoltából kényelmesen játszhatunk FPS típusú játékokkal, méghozzá úgy, hogy azokat egér használatával ugyanúgy irányíthatjuk, mint ha normál, webböngészőn kívül futó FPS címekkel játszanánk.

Az új funkció persze nem csak a Chrome 22-es kiadásában, hanem a legfrissebb Firefoxban is elérhető. Ha a két említett webböngésző közül a számunkra szimpatikusabb példány legfrissebb kiadását beszereztük, azonnal ki is próbálhatjuk a Pointer Lock JavaScript API-ban rejlő lehetőségeket, hála a Mozilla Bananabread demójának.

A demó játék WebGL alapokon nyugszik és hangulatát, illetve látványvilágát tekintve hasonlít egy kicsit az örök klasszikus Quake III-ra. A játék elindítás után automatikusan teljes képernyős üzemmódban kezd futni, az egérkurzor letiltásához azonban engedélyt kér, amit nekünk kell megadnunk. Az engedély megadása után a játékot már ki is próbálhatjuk: az élmény nagyjából olyan lesz, mint bármelyik másik PC-s FPS-ben. Ha meguntuk a tesztelést, akkor az „Escape” billentyű lenyomásával kiléphetünk és visszaszerezhetjük letiltott egérmutatónkat is.

A képminőség persze hagy némi kívánni valót maga után, de mivel webböngészőben futó játékról van szó, így ezen aligha csodálkozhatunk. Az viszont biztos, hogy az újítás hatására új dimenziók nyílnak meg a webböngészőben futó játékok előtt, ami mindenképpen jó hír. Külön jó hír, hogy a funkcióban rejlő lehetőségek kiaknázásához külön bővítményre sincs szükség.

Persze a Pointer Lock API nem csak játékra és szórakozásra használható, hanem tudományos feladatokhoz, szimulációs és gyakorló feladatokhoz, modellezéshez, illetve egyéb dolgokhoz is. Már csak idő kérdése, hogy a friss funkcióra támaszkodó alkalmazások végre elkezdjenek maguknak teret hódítani.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward