Shop menü

400 KM-ES HATÓTÁV NÉHÁNY PERCES TÖLTÉSSEL, KEDVEZŐ ÁRON – EZT ÍGÉRI A BYD ÚJ AUTÓJA

Elérhető áron kínált SUV keretei között valósítana meg a gyártó minden eddiginél gyorsabb töltést.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
400 km-es hatótáv néhány perces töltéssel, kedvező áron – Ezt ígéri a BYD új autója

A BYD szédületes mennyiségben értékesít villanyautókat, a piac egyik legmeghatározóbb szereplője, és már igyekszik Európában is aktívabb lenni. Egyre több országban van jelen, és képes növelni az eladásait. A cégnek nemcsak tisztán elektromos autói vannak, de a jövőt ezekkel képzeli el, ennek megfelelően fejleszt.

Tudja jól a BYD, hogy a villanyautóknál a legtöbb kellemetlenséget a felhasználóknak a töltés lassúsága okozza. És a legtöbb gyártóhoz hasonlóan úgy próbál ezen a téren előrébb jutni, hogy szép lassan egyre nagyobb kapacitású telepeket használ, miközben a gyorstöltést magasabb és magasabb teljesítményszintekre tornázza fel. Ez utóbbi szempontból jelentett most be a vállalat egy komoly fejlesztést.

Galéria megnyitása

Érkezik a Sealion 05 EV modell, és ezt már 1000 kW-os, vagyis 1 MW-os teljesítménnyel is lehetőség lesz tölteni.

A BYD „Megawatt Flash Charger” fantázianéven harangozta be a szupergyors töltési eljárását, ami ideális esetben már tényleg képes lesz megoldani a villanyautók egyik legnagyobb hátrányát. Elegendő lesz az autó mindössze 5 percre csatlakoztatni a töltőoszlopra, és annyi energiát szívhat magába ilyen rövid idő alatt, amivel akár 400 kilométert is meg lehet tenni. Ekkora táv levezetését követően egyébként is ajánlott kicsit megállni, és egy egészségügyi pihenő azért 5 percnél tovább tarthat.

Galéria megnyitása

Persze arról biztosan nem beszélhetünk, hogy egyhamar kiterjedt töltőhálózat épülne ki 1 MW-os csatlakozási pontokkal, de ha a folyamat elindul, az már egy jelentős pillanat lesz az elektromos közlekedés terén. Ennek köszönhetően a villanyautó töltő hálózatok teljesen új működési formát ölthetnének. Szinte ugyanúgy válthatnák egymást a töltésre érkező autók a nagy állomásokon, ahogy azt a benzinkutakon lehet látni. A következő években a BYD nagyjából négyezer ilyen töltési pontot szeretne kialakítani Kínában.

A Sealion 05 már a BYD teljesen új Super e-Platformja köré épül, ennek a része az 1000 V-os nagyfeszültségű rendszer, ami egy 10C töltési értékkel párosul. Ez utóbbi biztosítja, hogy a gyorstöltés során az akkumulátor képes legyen elviselni a kiugróan nagy terhelést. Már a BYD Han L és a Tang L villanyautók is támogatni fogják a szédületes töltési teljesítményt. Viszont azokhoz képest a Sealion 05 sokkal kisebb és olcsóbb lesz.

Hírünk alanya egy SUV, de nem a méretesebb fajtából. Valamivel kisebbnek ígérkezik a Sealion 05, mint amekkora a Tesla Model Y, a teljes hossza 4520 mm, a tengelytávja pedig 2720 mm. Keskenyebb is, csak 1860 mm-es az újdonság, viszont az 1630 milliméterével egy kicsit magasabbra nőtt. A tervezőknek elvileg a tömeget is sikerül alacsonyan tartanai, két verzióban jön a jármű, az egyik 1670, a másik 1780 kg-ot nyom majd üresen, a csúcssebességük pedig 180 km/h-ban lesz maximalizálva.

Galéria megnyitása

A Sealion 05 könnyebb variánsa csak egy 50 kWh-s akkumulátorral lesz szerelve, a nehezebb pedig 61 kWh-s telepnek ad otthont, nagy különbség tehát nincs. 430 és 520 km-es hatótávokkal lehet számolni. Valószínűleg a kiemelkedő gyorstöltést nem tudják majd tartani 5 percig sem egyébként, mert vélhetően 70-80%-os töltöttségi szint felett már elkezdhet lassulni a folyamat, ilyen szerény akkukapacitások mellett pedig ezt hamar el lehet érni.

Galéria megnyitása

A tervek szerint a BYD Sealion 05 csak 150 ezer jüanba fog kerülni Kínában, ami bőven 8 millió forint alatti összeget jelent.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére