Az Oculus Quest 2 tavaly október közepén jelent meg és már decemberre biztos volt, hogy az emberek 0.01%-nál súlyos bőrproblémát tud okozni a Quest 2-re rakott arcpárna. Japánban és Európában ezért folyamatosan kínált az Oculus ingyenes arcpárna cserét, hogy ezzel meg tudják akadályozni az esetleges kellemetlenségeket.
Most viszont a Facebook nagyobb mértékben lépett, mint korábban, hogy elkerüljék a további problémákat, úgy döntöttek, hogy az összes Quest 2 arcpárnát visszahívják az egész világon. Az Egyesült Államok Fogyasztói Termékek Biztonsági Bizottsága (CPSC) segíti őket a felhívás terjesztésében és közleményt adtak ki arról, hogy mely termékek és milyen típusú alkatrész érintett a dologban. A CPSC szerint 4 millió érintett egység került forgalomba az Egyesült Államok területén belül, ami mellé még 172 600 kanadai arcpárna visszahívása társul.
„Míg ezek a visszajelzések nagyon kicsi részét képezik a Quest 2 felhasználóknak és a jelentések többsége nem megerősített, azt szeretnénk, hogy minden Quest 2 felhasználónak egyformán nagyszerű élménye legyen. Ezért döntöttünk úgy, hogy önkéntesen minden arcpárnát egy csereprogram keretein belül december óta kicserélünk és most ezt szélesítettük ki egy szilikon párnával a Quest 2-re és a Quest 2 Fit Kit-re globálisan.” – írta közleményben a Facebook.
Magyarországról az ilyen csere problémásabb, mivel az Oculus nem forgalmazza nálunk a szemüveget. Ez esetben érdemes lehet felvenni az eladóval a kapcsolatot.
Sőt, az Oculus augusztus 23-ig nem ad el új Oculus Quest 2-őt, mivel hamarosan bővíteni fogják a 64 Gb-os változat tárhelyét 128 Gb-ra, mindezt a headset árának növekedése nélkül, vagyis továbbra is 300 dolláros, illetve 350 eurós áron.
A Quest nem sokkal az újgenerációs konzolok előtt érkezett és bár hivatalos adatok nem ismertek a fogyásról, azt az értékesítőkön és a játékfejlesztőkön keresztül tudni lehetett, hogy rendkívül gyorsan fogyó termékről van szó, közel 2-3 milliós eladással, ami egyértelműen a VR szektor győztesévé tette. A mostani, csak az USA-ban 4 millió egységet érintő visszahívás mellett viszont feltételezhető, hogy az óvatos becsléseknél is nagyobb szeletet sikerült már a Facebooknak szereznie a hardverszektorból.
Guy Godin, a Virtual Desktop, avagy az egyik legsikeresebb Quest app fejlesztőjének számítása szerint 2 év alatt az Oculus Quest sorozatból 10 millió darab kelhetett el, ebből pedig 8 millió csak az elmúlt hónapokban megjelent Quest 2.
Mark Zuckerberg a Quest 2 megjelenése előtt, még szeptemberben azt nyilatkozta, hogy örülne, ha pár éven belül elkelne 10 millió Quest headset. Nagyon úgy tűnik, hogy ez már egy éven belül megtörténhet vagy talán már meg is történt.