A jelek szerint az AMD eléggé bízik a VEGA memóriakezelését érintő újításokban, amelyek között a HBC (High Bandwidth Cache) és a HBCC (High Bandwidth Cache Controller) egyaránt jelen van, hogy nagyteljesítményű videokártyáit mindössze 4 GB-nyi és 8 GB-nyi fedélzeti memóriával látja el.
Egy Pekingben zajló technológiai előadás alkalmával kiderült, hogy a Radeon RX VEGA videokártyák, amelyek következő generációs kínálat legfelső fokán, az RX 400-asokból átnevezett RX 500-as modellek fölött kapnak helyet, modelltől függően mindössze 4 GB-nyi, illetve 8 GB-nyi HBM 2-es fedélzeti memóriát kapnak. A fentebb említett újítások miatt nem fordulhat elő ugyanaz a hiba, ami a 4 GB-nyi HBM fedélzeti memóriával szerelt Fury X modelleket sújtotta, vagyis memória-intenzív feladatformák esetén sem szenvedhet csorbát a teljesítmény az elégtelen memória-mennyiség miatt. Erről a HBC és a HBCC gondoskodik, amelyek gondoskodnak arról, amiről a programozók nem, hogy ne bánjon olyan pazarlóan a VRAM-mal a szoftver (rengeteg lefoglalt terület marad, ami nincs igazán használatban).
Ennek köszönhetően az AMD szerint a költséghatékonyabb megoldásként piacra kerülő 4 GB-os RADEON RX VEGA olyan lesz, mint az egyéb 8GB-os kártyák, a kevesebb memória miatt pedig előállítási költségei is alacsonyabban tarthatóak, ami remélhetőleg a végfelhasználói árakra is jótékonyan hat. Az innovatív ötlet jóvoltából most egy furcsa csavart kap a „több mindig jobb” elv, hisz a hatékony memória-felhasználásnak köszönhetően kevesebb fizikai memória segítségével is hozható lesz ugyanaz a teljesítményszint.
Hogy ez mit jelent ténylegesen élesben, játékok alatt? Remélhetőleg rövidesen kiderül.