A Futuremark szakemberei elkészültek a 3DMark legújabb frissítésével, ami ezúttal sokkal többet kínál optimalizációknál is hibajavításoknál. Az AMD-vel, az Intellel, a Microsofttal és az Nvidiával való szoros együttműködésnek köszönhetően egy új teszttel bővült a repertoár, amely segít megmutatni, hogy egy adott konfiguráción a különböző API-k használata mellett szélsőséges esetekben milyen teljesítmény elérésére képes az adott rendszer – ezzel remekül ellenőrizhető az egyes API-k overhead-jének mértéke. Fontos kiemelni, hogy a teszt nem különböző gyártók videokártyáinak összemérésére való, így erre nem is használható.
A 3DMark v1.5.884-es kiadása segít lemérni, milyen előnyöket kínálnak azok az API-k, amelyekkel a fejlesztők "közelebb kerülhetnek a vasakhoz" – itt elsősorban az overhead-csökkentést szolgáló Mantle API-ra, illetve a DirectX 12-re kell gondolni, amelyek a teszt jóvoltából összemérhetőek a DirectX 11-gyel.
Overhead? Az mi fán terem?
Az overhead azt jelenti, hogy egy adott feladat elvégzésénél, vagy parancs kiadásánál mennyi többletidő van a valós munkavégzésen. A 3D-s motoroknál például nagyon fontos egy-egy objektum kirajzolásának a kérése (Draw Call). Ez jelenleg a DX11 esetében nem túl hatékony, viszonylag kevés Draw Call adható ki (pár ezer mondjuk), míg a konzolok alacsony szintű API-jaival, vagy a Mantlevel egy nagyságrenddel több, ugyanazon a processzoron.
A 3DMark API Overhead teszt lényege, hogy a teszt során segít az API teljesítmény mérésében, méghozzá úgy, hogy fokozatosan növekvő mennyiségű Draw Call-lal bombázza a rendszert, egészen addig, míg a teljesítmény 30 FPS alá nem csökken – ezzel megállapítható az adott gépen az API-val elérhető maximális Draw Call mennyisége.
Hogy mi kell az új teszthez? Elsősorban szükség van a legfrissebb Windows 10 Technical Preview kiadásra, amelynek 10041-es vagy újabb buildre kell épülnie, amennyiben a DirectX 12-es API-t is tesztelni akarjuk. Ezen felül a különböző API-k esetén az alábbi feltételeknek is teljesülniük kell:
– DirectX 12: Az említett Windows kiadás mellett szükség van 4 GB-nyi rendszermemóriára, valamint egy DirectX Feature Level 11_0 kompatibilis videokártyára vagy videóvezérlőre is, ami legalább 1 GB-nyi fedélzeti memóriával gazdálkodik
– Mantle API: Legalább 4 GB-nyi rendszermemória és egy Mantle API-t támogató AMD videokártya vagy videóvezérlő szükséges.
– DirectX 11: Ebben az esetben kell egy DirectX 11 Feature Level 11_0 kompatibilis videóvezérlő vagy videokártya legalább 1 GB-nyi fedélzeti memóriával, valamint 4 GB-nyi rendszermemória megléte is alapfeltétel.
Az új teszt mellett apró frissítések is érkeztek, valamint egy hibajavítást is tartalmaz a csomag, így a Sky Diver demó többi nem fagy ki a barlang bejáratánál néhány gépen.
A frissen bejelentett 3DMark Windowsra szánt v1.5.884-es kiadását innen tölthetik le az érdeklődők.