Az Amazon egy érdekes projekten dolgozik, amelynek lényege, hogy olyan térségekbe is eljusson a stabil és jó minőségű internetkapcsolat, ahol jelenleg instabil, megbízhatatlan kapcsolattal kell beérniük az embereknek; illetve olyan helyekre is, ahol jelenleg egyáltalán nincs internet. A Project Kuiper névre keresztelt kezdeményezés keretén belül 3236 darab műholdat bocsátanának fel, amelyek alacsony föld körüli pályán keringve globális hálózatot hoznának létre az előbb már említett céllal. A dolog április óta nem csak pletyka, akkoriban ugyanis az Amazon vezetése a GeekWire munkatársainak megerősítette, valóban dolgoznak a projekten – pedig jellemzően nem szokták kommentálni a későbbi projektekkel kapcsolatos pletykákat.
A Seeking Alpha értesülései szerint a Project Kuiper nemrégiben újabb fázisba lépett, azaz az Amazon illetékesei most az amerikai FCC-től, azaz a Szövetségi Kommunikációs Bizottság döntésére várnak, ugyanis engedélyt kértek, hogy a projekt keretén belül alacsony föld körüli pályára állíthassák a 3236 műholdat. A hálózat világszerte több tízmillió felhasználót kapcsolhat össze a világhálóval, ami mindenképpen komoly lehetőség az Amazon, illetve az egyéb vállalatok számára.A műholdakból álló rendszer alacsony késleltetésű, magas adatátviteli-sávszélességet nyújtó internetkapcsolatot kínál majd, ami hosszabb távon tízmilliók számára teheti elérhetővé az internetet. Az Amazon a munka során természetesen olyan partnereket is keres, akik látnak fantáziát a törekvésekben.
Hasonló kezdeményezést egyébként már egyéb cégek is indítottak. A Google korábban a Project Loon keretén belül törekedett hasonló megoldásra, most pedig saját, optikai alapokon nyugvó internetszolgáltatást is kínál, valamint saját mobilhálózattal is rendelkezik. A Facebook drónokkal próbálkozott ugyanebben a témakörben, ám a projektet 2018 júniusában végül leállították. Most pedig az Amazon próbál szerencsét a sok új lehetőséggel kecsegtető projektjével. Azzal, hogy többen jutnak hozzá a világhálóhoz, növekszik a potenciálisan megcélozható vásárlóbázis, amelynek tagjai nem csak termékeket, hanem digitális szolgáltatásokat is vásárolhatnak – az Amazon mindkét területen igen erősen jelen van.