Az LG kiválóan sáfárkodik az OLED televíziók piacán szerzett technológiai fölényével. A vállalat a legfrissebb adatok szerint tavaly is dominálni tudott az OLED technológiás prémium televíziók szegmensében, és több mint egy évtizede viszi a prímet ezen a fronton. Komolyabb ellenfél pedig továbbra sincs.
2012 óta az LG folyamatosan a legnagyobb OLED televízió értékesítő vállalat, és igazából korábban ez egy nagyon szűk piac volt. Az LG-nek köszönhetően indult be az OLED TV-k szélesebb körű elterjedése, és az Omdia elemzőcég számai szerint továbbra is a cég kezében van a piac többsége.
53 százalékos piaci részesedéssel zárta a 2023-as évet az LG.
A friss beszámolók szerint a dél-koreaiak nagyjából 3 millió példányban tudtak prémium OLED televíziókat értékesíteni globálisan. Azt is megtudhattuk, hogy a tévék szegmensében „a nagyobb a jobb” elv továbbra is érvényesül, és folyamatosan emelkedik az eladott készülékek képátlója. Az extra nagy méretű felsőkategóriás készülékekből minden korábbinál nagyobb mennyiségben adtak el.
Észak-Amerikában és Európában már 20% felett van a 75 hüvelykes vagy még nagyobb méretű prémium televíziók aránya a friss eladási számok szerint. Ezek a készülékek adják a gyártók bevételének 25%-át, és az Omdia jelentése alapján 5 év alatt 70 százalékos volt a növekedés ebből a szempontból. A 75 colos vagy még nagyobb OLED tévék között az LG-nek több mint 60%-os volt a piaci részesedése. Az érdeklődés fenntartása érdekében pedig folyamatosan szállítja a friss fejlesztéseket.
Az elmúlt időszakban a vállalat már vezeték nélküli technológiákkal feldobott OLED TV-t tett le az asztalra, valamint kereskedelmi forgalomba szánt áttetsző képernyőt is leleplezett. Komolyabb rivális nélkül is folyamatosan törekedik az innovációra, még akkor is, ha adott esetben egy-egy fejlesztés valódi hasznossága esetleg megkérdőjelezhető – ilyen például az áttetsző vagy az állványába feltekeredő tévéképernyő.
Az LG egyik legnagyobb ellenfele a Samsung, és az Omdia számai alapján 22,7%-os részesedése volt tavaly, miután több mint 1 millió OLED televíziót tudott értékesíteni. Azonban hozzá kell tenni, hogy a Samsung is LG paneleket használ már több különböző modell esetén. Sőt mi több, az Omdia ezen a téren egy fontosabb információra is rámutatott.
Az utóbbi időben a kutatások alapján jelentősen növelte az beszállítótól vásárolt egységek számát a Samsung, nagy mennyiségben vásárolta a WOLED technológiás egységeket a riválisától. Ezáltal az LG abból is jó hasznot húz, ha a Samsung sok OLED tévét tud eladni. Innentől pedig az sem lenne meglepő, ha azért azt is kontrollálná, hogy azért a piacvezető helyet véletlenül se vehesse át.
A teljes tévépiacon egyébként a Samsung a domináns, már 18 éve vezeti az eladásokat a dél-koreai gyártó, és a teljes prémium szegmensben is a Samsung az első, csak az OLED az, ami kifogott rajta – több alkalommal is. De idén a Samsung már megduplázná az OLED forgalmát is, szóval az LG 50% feletti piaci részesedése 2024-ben már elúszhat.