Shop menü

100 MILLIÓ EURÓS BÜNTETÉST KAPOTT A GOOGLE A PIACI FÖLÉNYÉVEL VALÓ VISSZAÉLÉS OKÁN

A vállalatot az olasz hatóság vizsgálta és büntette meg azon oknál fogva, hogy az egyik platformján nem hagyott külső appot érvényesülni.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
100 millió eurós büntetést kapott a Google a piaci fölényével való visszaélés okán

A Google és az Apple viszonylag sűrűn van azért perbe fogva, mert valamilyen területen nem biztosítja az egészséges piaci verseny feltételeit. Ezúttal az Android Auto miatt kapott a Google egy komolyabb büntetést, de azt nem tudni, hogy lesz-e ennek foganatja.

Az olaszországi trösztellenes hatóság egy korábban indított vizsgálat nyomán arra jutott, hogy az Android Auto platformot a Google nem úgy használja, ahogy azt illene. Egyszerűen nem enged érvényesülni külső fejlesztőket, függetlenül attól, hogy azok szeretnék támogatni a környezetet. Az ítélet értelmében a JuicePass applikációt önhatalmúan kizárta az Android Auto környezetből.

Galéria megnyitása

Kereken 100 millió eurós büntetést kell fizetnie a Google-nek az olasz hatóságok döntése nyomán. Ez nem egy vészesen nagy összeg, szóval aligha ezzel tudják majd jobb belátásra bírni a keresőóriást, hogy a jövőben ne kövessen el hasonló cselekedeteket. De azt azért hozzá kell tenni, hogy maga az Android Auto nem túl hamar gazdálkodja ki ezt az összeget, márpedig emiatt kapta a büntetést, szóval ebből a szempontból komoly az ítélet.

A jelentésekből kiderül, hogy az Enel X Italia számára több mint két éven keresztül nem engedélyezte a Google, hogy elkészítse a JuicePass applikációt az Android Auto környezetbe. A JuicePass a villanyautósok számára hasznos szoftver, ez a fejlesztés lehetővé teszi, hogy az emberek a különböző töltőállomásokhoz szükséges digitális kártyákat egy felületen menedzselhessék, kényelmes megoldást nyújtva arra a helyzetre, ami általában ezeknek az egyik legnagyobb negatívuma.

Galéria megnyitása

A hatóságok meglátása szerint a Google azért gátolja az Enel X fejlesztését, mert nem szeretné azt, hogy a JuicePass erős piaci szereplővé váljon, és esetlegesen háttérbe szorítsa a Google Térképet. A keresőóriás ugyanis szeretne olyan funkciót integrálni a Térképbe, amin keresztül lehet az elektromos autók töltésére alkalmas hálózatokat menedzselni, a foglalástól a fizetésig, de egy még eddig nem jött neki össze. A szakemberek szerint amint utat engedne a JuicePassnak, nehéz helyzetbe sodorhatná a saját fejlesztését.

A JuicePass éppen a mostani időszakban tudna igazán sikeresen szerepelni, hiszen jelenleg nagy tempóval fejlődik a villanyautós tulajdonosi kör. Egyre többen vesznek ilyen járműveket, és biztosan sokan vannak, akik szívesen kezelnék az applikációt az Android Auto felületén, ahol olyan funkciókat is biztosíthatna a szolgáltatás, aminek az egyszerű mobilos alkalmazásban nincs relevanciája.

Galéria megnyitása

Az ügyben eljáró szervezet elrendelte, hogy a Google-nek fel kell hagynia ezzel a viselkedéssel, és azt is meghatározta, hogy milyen lépésekkel kell ezt megtennie. Először is abba kell hagynia az Enel X Italia alkalmazásának a kizárását az Android Auto platformtól. Az ítélet értelmében a keresőóriásnak hagynia kell érvényesülni a JuicePasst, sőt mi több, biztosítania kell a megfelelő eszközöket ahhoz, hogy aki csak szeretne, kapjon esélyt a rendszer támogatására.

A Google úgy reagált, hogy tisztelettel elutasítja a vádakat, és nem érzi úgy, hogy hibázott volna. A vállalat szerint az Android Auto esetében nagyon szigorú feltételeke támaszt a szoftverekkel szemben, mert a járművekben csak a legstabilabban működő, biztonságos megoldásoknak juthat szerep. Külön nem is ejtett szót a Google a JuicePassról, ami mindenképpen érdekes. A vállalat csak arra célzott, hogy a fejlesztés biztosan nem felelt meg az Android Auto platformot óvó szabályozásnak, amit minden támogatott appnak be kell tartania.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére