A Google és az Apple viszonylag sűrűn van azért perbe fogva, mert valamilyen területen nem biztosítja az egészséges piaci verseny feltételeit. Ezúttal az Android Auto miatt kapott a Google egy komolyabb büntetést, de azt nem tudni, hogy lesz-e ennek foganatja.
Az olaszországi trösztellenes hatóság egy korábban indított vizsgálat nyomán arra jutott, hogy az Android Auto platformot a Google nem úgy használja, ahogy azt illene. Egyszerűen nem enged érvényesülni külső fejlesztőket, függetlenül attól, hogy azok szeretnék támogatni a környezetet. Az ítélet értelmében a JuicePass applikációt önhatalmúan kizárta az Android Auto környezetből.
Kereken 100 millió eurós büntetést kell fizetnie a Google-nek az olasz hatóságok döntése nyomán. Ez nem egy vészesen nagy összeg, szóval aligha ezzel tudják majd jobb belátásra bírni a keresőóriást, hogy a jövőben ne kövessen el hasonló cselekedeteket. De azt azért hozzá kell tenni, hogy maga az Android Auto nem túl hamar gazdálkodja ki ezt az összeget, márpedig emiatt kapta a büntetést, szóval ebből a szempontból komoly az ítélet.
A jelentésekből kiderül, hogy az Enel X Italia számára több mint két éven keresztül nem engedélyezte a Google, hogy elkészítse a JuicePass applikációt az Android Auto környezetbe. A JuicePass a villanyautósok számára hasznos szoftver, ez a fejlesztés lehetővé teszi, hogy az emberek a különböző töltőállomásokhoz szükséges digitális kártyákat egy felületen menedzselhessék, kényelmes megoldást nyújtva arra a helyzetre, ami általában ezeknek az egyik legnagyobb negatívuma.
A hatóságok meglátása szerint a Google azért gátolja az Enel X fejlesztését, mert nem szeretné azt, hogy a JuicePass erős piaci szereplővé váljon, és esetlegesen háttérbe szorítsa a Google Térképet. A keresőóriás ugyanis szeretne olyan funkciót integrálni a Térképbe, amin keresztül lehet az elektromos autók töltésére alkalmas hálózatokat menedzselni, a foglalástól a fizetésig, de egy még eddig nem jött neki össze. A szakemberek szerint amint utat engedne a JuicePassnak, nehéz helyzetbe sodorhatná a saját fejlesztését.
A JuicePass éppen a mostani időszakban tudna igazán sikeresen szerepelni, hiszen jelenleg nagy tempóval fejlődik a villanyautós tulajdonosi kör. Egyre többen vesznek ilyen járműveket, és biztosan sokan vannak, akik szívesen kezelnék az applikációt az Android Auto felületén, ahol olyan funkciókat is biztosíthatna a szolgáltatás, aminek az egyszerű mobilos alkalmazásban nincs relevanciája.
Az ügyben eljáró szervezet elrendelte, hogy a Google-nek fel kell hagynia ezzel a viselkedéssel, és azt is meghatározta, hogy milyen lépésekkel kell ezt megtennie. Először is abba kell hagynia az Enel X Italia alkalmazásának a kizárását az Android Auto platformtól. Az ítélet értelmében a keresőóriásnak hagynia kell érvényesülni a JuicePasst, sőt mi több, biztosítania kell a megfelelő eszközöket ahhoz, hogy aki csak szeretne, kapjon esélyt a rendszer támogatására.
A Google úgy reagált, hogy tisztelettel elutasítja a vádakat, és nem érzi úgy, hogy hibázott volna. A vállalat szerint az Android Auto esetében nagyon szigorú feltételeke támaszt a szoftverekkel szemben, mert a járművekben csak a legstabilabban működő, biztonságos megoldásoknak juthat szerep. Külön nem is ejtett szót a Google a JuicePassról, ami mindenképpen érdekes. A vállalat csak arra célzott, hogy a fejlesztés biztosan nem felelt meg az Android Auto platformot óvó szabályozásnak, amit minden támogatott appnak be kell tartania.