A virtuális valóság, azaz a VR körül egyre nagyobb a pezsgés, egyre több gyártó fedezi fel a területben rejlő határtalan lehetőségeket. Néhány ütős headsettel már eddig is találkozhattunk, gondoljunk csak az Oculus Riftjére vagy éppen a HTC Vive-ra. Noha ezek a termékek ígéreteseknek tűnnek, egy hátrányuk azért van: PC-hez kötik az embert, de nem csak a vezetékek miatt, hanem azért is, mert a PC állítja elő a megjelenítendő tartalmat.
A Sulon Technologies mérnökei úgy gondolták, az igazán ütős VR élményhez más úton kell elindulni, így készítettek egy kissé testesnek tűnő, kétségkívül meglehetősen különcnek ígérkező rendszert, ami a Q headset nevet viseli. Ez a megoldás a szokásos headset összetevők mellett egy komplett PC-t is tartalmaz, használatához így nincs szükség külön számítógépre, valamint bónuszként még a vezetékektől is meg lehet szabadulni.
A különleges VR headset tartalmaz egy AMD FX-8800P APU egységet, ami 35 wattos TDP kerettel gazdálkodik, iGPU-ja pedig nyolc darab GCN alapú CU-t tud munkára fogni. A központi egység egy 2560 x 1440 pixeles felbontású OLED kijelzőt hajt meg, amelynek látószöge 110 fok. Az APU egységhez 8 GB-nyi DDR3L szabványú rendszermemória csatlakozik, az adatok tárolását pedig egy 256 GB-os SSD végzi. A Sulon illetékesei szerint az új headset konzolszintű képminőséget kínál, de hogy ez VR szinten pontosan mit jelent, azt majd csak később tudhatjuk meg. Egyelőre az is rejtély, nagyjából mennyi üzemidő nyerhető egyetlen teljes akkumulátortöltés hatására.
Az új headset a kábelmentes kivitel miatt akár mobil módon is használható, sőt, nem csak a VR, hanem az AR felhasználási módot is támogatja. Utóbbit, azaz a kiterjesztett valóságban rejlő lehetőségek kiaknázását két kamera segíti, ezekkel ugyanis képes a rendszer feltérképezni a felhasználó környezetét, követheti a pozícióját, valamint gesztus alapú rendszervezérlésre is lehetőséget ad – valahogy úgy, ahogy azt a Microsoft HoloLens bemutatóin már láthattuk.
A Sulon tervei szerint a Q headset tavasz végén debütálhat. Várhatóan ekkor derül ki az is, hogy a termék pontosan mennyibe kerül, és mire lesz képes, még sok a nyitott kérdés (még nem tudjuk mennyire skálázódnak majd jól a játékok, ez a vas nem túl erős, és, hogy megy-e majd akkumulátorról, és ha igen, meddig).