Tanulmány az átlagfelhasználóról

Egy friss tanulmány szerint az átlagfelhasználó meglehetősen könnyelműen viselkedik akkor, amikor nyilvánvaló veszéllyel kerül szembe a számítógépe.

Tanulmány az átlagfelhasználóról

Egy friss tanulmány szerint az átlagfelhasználó meglehetősen könnyelműen viselkedik akkor, amikor nyilvánvaló veszéllyel kerül szembe a számítógépe.

Gyakran csodálkozunk, hogy miért esnek olyan sokan áldozatul az első ránézésre is nyilvánvaló csalásoknak. Gondoljunk csak a 419-Scam elnevezésű spames csalásra, vagy a kéretlen online repülőjegyekre.

A North Carolina State University pszichológiai tanszékének legfrissebb tanulmánya feltárja előttünk hogy milyen könnyen be lehet csapni a legtöbb felhasználót. Gyanús oldalak például felugró ablakokkal telepítenek káros szoftvereket a felhasználó gépére, így ezt az ötletet vitték tovább a tanulmányban.

A kutatók 4 ablakot jelentettek meg 42 egyetemi hallgató webböngészőjén normál internetezés közben. Mindegyik ablak valamilyen kódolt üzenetet jelenített meg, például memóriahibát. Első ránézésre szabványos Windows-figyelmeztetésnek látszottak, azonban alaposabban megvizsgálva kiderült hogy felugró ablakokkal van dolguk az alanyoknak. Mindegyik ablakon rögtön az "OK" gombra került a kurzor, ami szintén azt példázza hogy nem szabványos Windows-ablakkal van dolgunk.

42 tesztalanyból 26 kattintott az "OK"-gombra a szinte megtévesztésig hasonlító ablakban, 25-en katintottak a már nyilvánvalóan hamisabb ablakra, és 23-an klikkeltek a villódzó szövegű ablakra, ami a legegyértelműbb hamisítvány.

Csupán 9 hallgató zárta be az ablakot, a többi tálcára tette azokat vagy arrébb tette az asztalon hogy ne zavarja, így a számítógépet nyugodtan megfertőzheti egy másik gyanútlan felhasználó. A párbeszédablak megjelenése és a klikkelés közötti idő nagyjából ugyanakkora volt mind a négy esetben, ami arra enged következtetni, hogy a felhasználói szinte egyáltalán nem gondolkozik mielőtt egy idegen üzenetre kattint.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward