A mesterséges intelligencia berobbanását követően a Snap nagyon hamar rájött arra, hogy hasznosítania kell az MI-t a szolgáltatásában. Próbált gyorsan reagálni, és kevesebb mint fél év elteltével már integrálta a ChatGPT szolgáltatását az alkalmazásba a My AI funkció révén. Azóta pedig már egy sor egyéb MI eszközt is nyújt, a felhozatal pedig most tovább bővült.
A Snapchatnek már van egyedi videogeneráló funkciója, amit tavaly szeptemberben jelentett be a tartalomkészítők számára. Nem köti le magát egy MI-vel foglalkozó cég mellett, a különböző funckiókat eltérő vállalatoktól származó nyelvi modellek mozgatják. A legújabb mesterséges intelligencia fejlesztése a cégnek az AI Video Lenses. Ennek a hátteréről csak annyi árult el, hogy egy „házon belül létrehozott generatív video modell” hajtja meg.
Az AI Video lencsék hasonlóan néznek ki, mint a kiterjesztett valóság szűrők, viszont lényegesen realisztikusabbak azoknál. Valósághűbb felvételeket lehet majd megosztani a Snapchaten az MI-vel felturbózva. Itt a cég a videogenerálást már egy új szintre emelte, mivel a valós felvételekkel vegyíti generált tartalmakat. Valószínűleg a korábbi videogeneráló eszközzel szerzett tapasztalatokat felhasználva alkotta meg ezt a szűrőt a fejlesztőbrigád.
Három különböző AI Video lencse jelent meg a Snapchaten. A felhasználók lehetőséget lapnak arra, hogy hatalmas virágcsokor mögé bújjanak el, vagy mosómedvék között mutatkozzanak, esetleg egy rókával készítenek videót a platformra. A Snap igyekezett látványos szűrőkkel elindítani az AI Video lencsék funkciót, és ha minden jól megy, gyorsan bővül majd ezek kínálata a továbbiakban.
Rendszeresen jönnek majd ezentúl az AI Video lencsék a Snapchaten.
Kiemelte a fejlesztés kapcsán a vállalat, hogy nem sokáig kell az érdeklődőknek ezzel a három szűrővel beérnie. Hamarosan érkeznek újabb lehetőségek. Az ígéret szerint minden héten tovább fog bővülni az AI Video szűrők felhozatala. Idővel több tucat MI alapú grafika várja majd a felhasználókat. A Snapchaten eddig is kerül-fordul jött új szűrő, most egy idei valószínűleg az AI Video lencsék száma gyarapodik majd elsődlegesen.
Sajnos a mesterséges intelligencia szűrőket nem veheti bárki használatba, ezeket a vállalat kizárólag az előfizetőknek tartja fenn egyelőre.
A jövőben lehet, hogy lesz változás ezen a téren, és adni fog néhány egyszerűbb AI Video lencse szűrőt a szolgáltatás azoknak is, akik nem fizetnek érte, de egyelőre erről nem beszélhetünk. A Platinum havi díjas csomagot használók a Snapchat+ révén búcsút inthetnek a támogatott megosztásoknak, sztoriknak, lencse hirdetéseknek. És egyebek mellett már az MI alapú szűrűket is megkapják.
Az elmúlt években minden területen azt lehetett látni, hogy az embereket igyekeznek a vállalatok előfizetésekbe terelni, mert így jobban tudják a közönségüket monetizálni, hatékonyabban képesek így bevételre szert tenni. Az MI technológiák megjelenése pedig ebből a szempontból kapóra jön, nem meglepő, hogy a Snap is próbál ebből pénzt kisajtolni.
A Snapchat mellett korábban az Instagram is elkezdett azon dolgozni, hogy MI alapú szűrőt biztosítson a felhasználók számára. Ez viszont mostanáig nem jelent meg. Kíváncsian várjuk, hogy az MI-be dollármilliárdokat fektető Meta mire lesz képes a Snap megoldásához képest.