Január 19-én nyitotta meg az Apple a Vision Pro rendelési lehetőséget, és nagyon úgy fest, hogy akik igazán vágyat éreztek a vásárlásra, azok villámgyorsan lecsaptak a termékre, hogy minél előbb juthassanak hozzá. Sok éve már annak, hogy az Apple teljesen új eszközzel állt elő, így érhető, hogy a rajongók izgatottak.
10 nappal az előrendelések megkezdését követően már több mint 200 ezer Vision Próra adtak le rendeléseket a vásárlók.
A termékeket február 2-ától lehet majd átvenni, szóval hamarosan eláraszthatják az internetet az első fogyasztói beszámolók. Valószínűleg nagyon sokan igyekeznek majd letesztelni az eszközt, és vélhetően a YouTube-on is tonnaszámra jelennek majd meg a Vision Pro videók, ami annak is betudható lesz, hogy nagyon sok kelt el belőle. Előzetesen ekkora rohamra az első napokban nem számítottak, de jelen állás szerint az érdeklődés azért hamar visszaesett.
Ming-Chi Kuo elemző három nappal az előrendelések megkezdését követően számolt be arról, hogy hozzávetőlegesen 160-180 ezer közé tehető a Vision Pro előrendelések száma. Azt figyelembe véve, hogy egy Vision Pro vásárló legkevesebb 3500 bevételhez juttatja az Apple-t, az összesen értékesített szemüvegekből mostanra egészen biztos, hogy jóval több mint 700 millió dollár bevétele származik a cégnek.
A 3500 dolláros alapmodell mellett tárhelytől függően akár 3900 dollárt is fizethet a vásárló a Vision Próért. Akik szemüvegesek, azok helyből legalább 100, de akár 150 dollár plusz költségre is számíthatnak a Zeiss lencsék miatt. Ezen felül pedig ott vannak még a kiegészítők: magában egy tokra 200 dollárt kell szánni, no meg az Apple Care+ biztosítást is sokan megköthették, ami további 500 dollár kiadást jelent.
Kíváncsiak leszünk arra, hogy a vállalat a következő negyedéves beszámolójában hogyan fogja elkönyvelni azokat a bevételeket, amik a Vision Pro eladásából származnak. A darabszámot hivatalosan az Apple valószínűleg nem fogja közölni, erre nem is érdemes számítani. Arra van némi esély, hogy a teljesen új termékkel elért bevételeit külön ki fogja emelni, de mivel az Apple Watch és az AirPods termékekből elért bevételét sem közli külön, így erre sincs garancia.
Mindenképpen érdekes lenne azt látni, hogy mekkora forgalmat hoz össze a Vision Próval a vállalat, és valószínűleg a befektetők is örömmel vennék, ha az Apple némi betekintést engedne ebbe. A cupertinói alakulat idővel a szemüvegeket is szeretné egy fő termékkategóriává emelni, és állítólag már folyamatban van a következő generációs Vision Pro, valamint egy olcsóbb modell kifejlesztése is. De az a hír járja, hogy a „belépő” szemüvegért is elkérhet majd az Apple 1500-2500 dollár közötti összeget.
A cég most mindent megtesz a siker érdekében. Reklámozni nem különösebben szokott az Apple, de most azért a Vision Próval indítottak egy hirdetési kampányt. Továbbá a vállalat kiadott egy hosszabb videót az eszközben rejlő lehetőségek bemutatására, és reklámvideók is készültek hozzá. Igyekszik minél több embert megszólítani a cég. A népszerűsítés az Apple Store-okban is megy, Amerikában a legtöbb üzletben ki lehet próbálni a különleges eszközt egy közel 30 perces, előre megkomponált demóval.