Újabb részletek az SLI és a Crossfire riválisáról

A több GPU-s rendszerek napjainkban nem hoznak annyi előnyt, mint amennyivel többe kerülnek az egykártyás rendszereknél. Egy jó rendszer építéséhez stabil, megbízható alaplapra, kompatibilis videokártyákra, valamint driver támogatásra van szükség, de ez még nem minden, ha a kiszemelt játék nem képes profitálni a kettő- vagy többkártyás rendszerünkből, akkor gyakorlatilag nem értünk el semmit, hiába költöttünk súlyos pénzeket a rendszer építésére.

Újabb részletek az SLI és a Crossfire riválisáról

A több GPU-s rendszerek napjainkban nem hoznak annyi előnyt, mint amennyivel többe kerülnek az egykártyás rendszereknél. Egy jó rendszer építéséhez stabil, megbízható alaplapra, kompatibilis videokártyákra, valamint driver támogatásra van szükség, de ez még nem minden, ha a kiszemelt játék nem képes profitálni a kettő- vagy többkártyás rendszerünkből, akkor gyakorlatilag nem értünk el semmit, hiába költöttünk súlyos pénzeket a rendszer építésére.

Egy izraeli kezdeményezés, a LucidLogix pont erre a problémára keres megoldást, mint azt néhány héttel ezelőtt egy korábbi hírünkben említettük. A vállalat Hydra Engine névre hallgató rendszerének lényege, hogy egy adott gyártó termékeit szabadon kombinálhatjuk, ehhez akármelyik platformot használhatjuk, maximum négy kártyából álló rendszer építéséhez, persze ez egyelőre csak elméletben igaz. A Hydra Engine tulajdonképpen egy alacsony fogyasztású SoC megoldásnak minősül (System-on-chip, azaz rendszer egy chipen).

A PC Perspective munkatársa, Ryan Shrout összegyűjtötte és közreadta a rendszerrel kapcsolatos fontosabb információkat. Ryan elmondása szerint a Hydra Engine a PCI Express buszra támaszkodik, ezzel egy időben a megfelelő driver segítségével kapcsolatot teremt a DirectX architektúra és a GPU gyártójának drivere között. A rendszer által használt egyedi algoritmusoknak köszönhetően a Hydra Engine különálló feladatrészekre bontja a geometriai renderelést, a megvilágítással és az utófeldolgozással kapcsolatos feladatokat, amelyeket aztán a különböző GPU-k között oszt ki annak megfelelően, hogy mennyire erős az adott GPU.

Ez a megoldás a vélemények szerint kiküszöböli a jelenlegi rendszerek gyengeségeit, azaz alacsony válaszidő mellett hatékonyan kapcsolja össze a GPU-kat. Shrout leírása alapján a felhasználók különböző videokártyákat is alkalmazhatnak egy adott rendszeren belül, így például gond nélkül képes lesz az együttműködésre egy GeForce 6800 GT és egy GeForce 9800 GTX, ám a korábbi hírekkel ellentetében a kártyáknak azonos gyártótól kell majd származniuk. A legjobb az egészben az, hogy a LucidLogix állítása szerint a rendszer skálázhatósága közel lineáris.

Jól hangzik? Meglehetősen jól! A vállalat Hydra 100-as SoC sorozata már nagyjából készen áll, a gyártó az IDF alkalmával kívánja bemutatni a Hydra rendszert. Az első, Hydra alapokon nyugvó termékek várhatóan 2009 első felében fognak megjelenni kereskedelmi forgalomban. A Hydra chipek bővítőkártyaként, alaplapra integrálva, illetve külső grafikus porton keresztül is elérhetőek lesznek (pl.: AMD XGP).

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward