Új képkeresési módszert fejleszt a Google

A Google fejlesztőcsapata a Pagerank technológia mintájára új képkeresési eljárást fejleszt ki. Az új technológia VisualRank névre hallgat, az eljárás keretein belül már nem a szövegkörnyezet és a különböző szöveges megjegyzések alapján választja majd ki a Google motorja a keresett képet, hanem a kép tartalmát "elemezve" rangsorolja a találatokat, így pontosabb eredményeket kínál a felhasználók számára.

Új képkeresési módszert fejleszt a Google

A Google fejlesztőcsapata a Pagerank technológia mintájára új képkeresési eljárást fejleszt ki. Az új technológia VisualRank névre hallgat, az eljárás keretein belül már nem a szövegkörnyezet és a különböző szöveges megjegyzések alapján választja majd ki a Google motorja a keresett képet, hanem a kép tartalmát "elemezve" rangsorolja a találatokat, így pontosabb eredményeket kínál a felhasználók számára.

A VisualRank technológia a kép tartalmát próbálja elemezni, ám az elemzéshez nem a megszokott klasszikus módot alkalmazzák, az ugyanis rendkívül időigényes és drága, valamint rengeteg erőforrást emészt fel. Az új algoritmus a keresett kép témája alapján rangsorolja a találatokat, ennek köszönhetően pedig relevánsabb találatokat kaphatnak a felhasználók a jövőben. Hogy könnyebben megértsük, mi is a technológia lényege, azaz hogy történik a kép felismerése, nézzünk egy egyszerű példát: ha rákeresünk a McDonalds szóra, akkor a kereső a jól ismert arany "boltíveket" keresi majd a képekben. Minél jobban dominálnak egy képen az arany boltívek, azaz a McDonalds logó, a kép annál előrébb fog elhelyezkedni a találati listában.

Az új technológiát még ugyan fejlesztik, ám egy teszt segítségével már megpróbálták demonstrálni, hogy mire is képes az új eljárás. A teszt 150 ember részvételével zajlott: az eredmények szerint az új technológia alkalmazása mellett 83%-kal kevesebb az irreleváns (oda nem illő) találat.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward