Tíz éves a Futuremark 3DMark sorozata

A 3DMark immáron tíz éve van jelen a szintetikus tesztprogramok piacán, ez idő alatt az alkalmazást rengetegen megkedvelték, de akadnak olyanok is, akik egyáltalán nem ismerik el a szoftver létjogosultságát. A videokártyák teljesítményét vizsgáló alkalmazás a legnépszerűbb 3D-s tesztszoftver manapság, ezt az is jól mutatja, hogy a felhasználók az elmúlt idők során már több, mint 30 millió eredményt publikáltak az ORB, azaz Online Result Browser (on-line eredmény-böngésző) adatbázisba, ami bizony nem kis mennyiség.

Tíz éves a Futuremark 3DMark sorozata

A 3DMark immáron tíz éve van jelen a szintetikus tesztprogramok piacán, ez idő alatt az alkalmazást rengetegen megkedvelték, de akadnak olyanok is, akik egyáltalán nem ismerik el a szoftver létjogosultságát. A videokártyák teljesítményét vizsgáló alkalmazás a legnépszerűbb 3D-s tesztszoftver manapság, ezt az is jól mutatja, hogy a felhasználók az elmúlt idők során már több, mint 30 millió eredményt publikáltak az ORB, azaz Online Result Browser (on-line eredmény-böngésző) adatbázisba, ami bizony nem kis mennyiség.

Az elmúlt tíz év alatt 3DMark sorozat, amely a 3DMark99-cel indult hódító útjára, fontos szerephez jutott a számítógépek teljesítményének vizsgálatakor, akár OEM és félvezető gyárakról, akár mérnökökről, újságírókról vagy játékosokról és tuning mesterekről legyen szó. A Futuremark tesztprogramjait több millió gamer és egyéb felhasználó alkalmazza világszerte. Az általuk elért eredményeket az ORB adatbázisba lehet feltölteni, amely 2001 márciusa óta gyűjti az adatokat. Az ORB és a Futuremark alkalmazásainak népszerűségét jól jellemzi, hogy jelenleg átlagban négy másodpercenként kerül be újabb eredmény a rendszerbe. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a fent említett 30 milliós mérföldkövet a 3DMark és a PCMark sorozat teszteredményeinek együttes száma alkotja.

[bold]A 3DMark család rövid története:

[/bold]

- 3DMark 99: DirectX6-os támogatással és akkoriban piacvezető grafikával robbant be a köztudatba (20000 háromszög/scene).

- 3DMark 2000: ez a változat már DirectX 7-et használt, a grafika minőségét tovább növelték (50000 háromszög/scene, 8 dinamikus megvilágítás, environment bump mapping).

- 3DMark 2001: DirectX 8, vertex- és pixel shader támogatás, cube map és egyedülálló víz ábrázolás.

- 3DMark 2003: lélegzetelállító, valós idejű effektek, valósághű haj ábrázolás, Havok physics és FMOD audió támogatás.

- 3DMark 05: megköveteli a Shader Model 2 jelenlétét, emellett az arra alkalmas hardverek esetében Shader Model 3 támogatást is nyújtott.

- 3DMark 06: DirectX 9 Shader Model 3 széleskörű alkalmazása, valós HDR renderelés és fejlett fényeffektek. Egymillió háromszög/scene és smooth shadow map technológia.

- 3DMark Vantage: a 3DMark legfrissebb változata, amely már kizárólag Window Vista-n indul el és DirectX 10-es támogatással bír. GPU physics technológia és hatékonyan optimalizált natív DirectX 10-es motor.

 

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward