OTOY: Crysis okostelefonon, webböngészővel

Az OTOY cloud rendering technológiájával már egy ideje megismerkedhettek az érdeklődők, most viszont egy új felhasználási lehetőségről érkezett egy pici videó. A kisfilmen egy Samsung Omnia okostelefon látható, amelyen a tesztelő éppen Crysis-t és Left 4 Dead-et játszik az OTOY szolgáltatásának igénybevételével.

OTOY: Crysis okostelefonon, webböngészővel

Az OTOY cloud rendering technológiájával már egy ideje megismerkedhettek az érdeklődők, most viszont egy új felhasználási lehetőségről érkezett egy pici videó. A kisfilmen egy Samsung Omnia okostelefon látható, amelyen a tesztelő éppen Crysis-t és Left 4 Dead-et játszik az OTOY szolgáltatásának igénybevételével.

Pár szóban összegeznénk, hogy mi is a lényege magának az OTOY szolgáltatásnak. Az AMD az OTOY számára korábban készített egy Fusion Render Cloud névre keresztelt rendszert, amely Phenom II-es processzorokból és Radeon HD 4870-es videó vezérlőkből épül fel. Az egész tulajdonképpen egy szerverfarmnak minősül, amelyen bármilyen alkalmazás vagy játék futtatható. A szerverfarm és a felhasználó webböngészője között az OTOY rendszere teremt kapcsolatot: a legújabb játékok futtatásához szélessávú internetkapcsolatra és egy internetezésre alkalmas konfigurációra van szükség. A webböngészőbe beépülő OTOY plugin segítségével élvezhetjük a játékokat, amelyek grafikájának renderelését teljes egészében a távoli szerverfarm végzi, majd az adatokat tömörített formában továbbítja a felhasználó böngészőjének és a vezérlés lehetőségét is biztosítja. A felhasználó gépén kvázi csak megjelenik a játék/szoftver/HD videó, tulajdonképpen semmilyen extrém erőforrásigénye nincs a megoldásnak. Így nyílik lehetőség például a videón is látott okostelefonon való játékra.

                                 

A rövid kis kitérő után vessünk néhány pillantást az új megoldásra. A Samsung Omnia okostelefon webböngészőjében futó játékok vezérléséhez vezeték nélküli XBOX 360-as játékvezérlőt használnak. A telefon esetében az OTOY szakembere, Mark Tseng szerint érdemes WiFi kapcsolatot használni a játékhoz, de meglepő módon még az 1,5 Mbps-os 3G kapcsolat is elegendőnek bizonyul. A videón némi lag-ot felfedezhetünk (ez sajnos egyelőre a technológia velejárója, hisz hosszú utat tesz meg a vezérlési adat és a visszajövő kép, de idővel biztos mérséklődni fog). Érdekesség, hogy az OTOY mérnökei gyorsulásmérőkkel felszerelt vezérlőkkel és az iPhone-é hoz hasonló képernyő-vezérelt gamepad-ekkel is folytatnak kísérleteket.

További videók és információk a technológiával kapcsolatban:

http://www.techcrunch.com/2009/06/16/videos-otoy-in-action-you-have-to-see-this/

http://www.techcrunch.com/2008/07/09/otoy-developing-server-side-3d-rendering-technology/

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward