Mitől kétszer gyorsabb az új iPhone?

Az Apple pár napja jelentette be legfrissebb MacBook Pro modelljeit, valamint a jelenleg is forgalomban lévő iPhone 3G utódját, az iPhone 3G S-t. Az újdonság a gyártó állítása szerint kétszer gyorsabb, mint elődje, így a telefon használata sokkal zökkenőmentesebb, ugyanis a szoftverek és a kezelőfelület rendkívül gyorsan reagálnak a műveletekre. Hogy ez pontosan mitől van, azaz elődjéhez képest miben változott az új iPhone? Az AnandTech kollégáinak köszönhetően erre most fény derül.

Mitől kétszer gyorsabb az új iPhone?

Az Apple pár napja jelentette be legfrissebb MacBook Pro modelljeit, valamint a jelenleg is forgalomban lévő iPhone 3G utódját, az iPhone 3G S-t. Az újdonság a gyártó állítása szerint kétszer gyorsabb, mint elődje, így a telefon használata sokkal zökkenőmentesebb, ugyanis a szoftverek és a kezelőfelület rendkívül gyorsan reagálnak a műveletekre. Hogy ez pontosan mitől van, azaz elődjéhez képest miben változott az új iPhone? Az AnandTech kollégáinak köszönhetően erre most fény derül.

Az Apple az előző iPhone esetében egy 412 MHz-en üzemelő ARM 11-es processzort alkalmazott, míg az új iPhone-t már egy fejlettebb, 600 MHz-es ARM Cortex A8-as modellel látta el.

Természetesen nem a processzor az egyetlen, amely változott az új telefon esetében. Az iPhone 3G S-ben friss videó vezérlő van jelen, amely nem más, mint egy PowerVR SGX 520-as egység. A termék leggyengébb kivitele egyetlen USSE futószalaggal dolgozik és 200 MHz-es órajelen üzemel, de így is 7 millió háromszöget képes kezelni, a renderelési teljesítménye pedig másodpercenként 250 millió pixel. Ezek az adatok az iPhone 3 G geometriai teljesítményéhez képest hétszeres, míg renderelési teljesítményéhez képest két és félszeres javulást mutatnak. Amennyiben az SGX videó vezérlő csak a fent említett órajel felén üzemel, a geometriai teljesítmény akkor is három és félszerese, míg a renderelési teljesítmény 25%-kal magasabb annál, mint amire az iPhone 3G képes.

Az Apple már régóta játékkészülékekként is reklámozza az iPhone 3G-t és az iPod Touch-ot: mindkét termék képes egyszerűbb 3D-s játékok futtatására. Amennyiben az iPhone 3G S valóban a fentiekben említett teljesítményre képes, akkor komolyabb játékok futtatására is lehet majd használni, ennek segítségével az Apple helyzete javulhat a játékra alkalmas hordozható készülékek szegmensében (persze a kezelés miatt mindenre így sem lesz jó).

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward