Shop menü

METAVERZUM INTERJÚT ADOTT MARK ZUCKERBERG

Újra Lex Fridman podcastjében tűnt fel a Meta vezére, de ezúttal egy VR interjú keretein belül.
Török Roland
Török Roland
Metaverzum interjút adott Mark Zuckerberg

A VR-on belüli interjúk világa annyira nem új dolog, pár éve a HTC európai elnökével is így volt alkalmam egy órát négyszemközt beszélgetni a HTC Vive Pro 2-ről és a HTC Vive Focus 3-ról, ez a platform viszont a HTC saját virtuális terén ment végbe. Én is és Graham Wheeler is fotót készítettünk a HTC telefonos appjával magunkról, majd egy avatar generátor segítségével meg is jelentünk egymásnak a virtuális térben. 

Lex Fridman népszerű podcast showjában valószínűleg ez a módszer már nem lenne annyira egyedi és érdekes, ezért a Metával együtt új szintre léptek, és a Codec Avatar technológiát használva készítettek egy interjút, melynek alanya Mark Zuckerberg volt. A Codec Avatarok lényege, hogy fotorealisztikus megjelenéssel, az arc, illetve szemkövetésnek hála pedig valódi emóciókkal jelenítik meg az embert, ennek következtében a beszélgetés a két személy között félelmetesen reálisnak érződik. 

Fridman az első perceket csodálkozással tölti, teljesen leesett az álla, amikor megjelent előtte a tőle sok mérföldre lévő realisztikus Zuckerberg. Élőben többször is találkozott már a Meta vezérrel, de most konkrétan az arcába is mászott, hogy megcsodálja a Quest Pro-n keresztül látható Codec Avatart, miközben említi, hogy soha nem látott még ehhez hasonlót, és ez mindent megváltoztathat. 

„Ez a leglenyűgözőbb dolog, amit valaha láttam!” – mondta Fridman. 

Zuckerberg hamar magyarázni kezdte, hogy a technológia sávszélesség barát, mivel a 3D modell bizonyos animációs adatait küldi csak tovább a másik félhez, nem pedig videót, így a másik oldalon épül fel az avatar valódi kinézete. 

Galéria megnyitása

A Codec Avatar használata viszont jelenleg nem egyszerűen megoldható. Ahhoz, hogy ez a technológia müködjön és ilyen szépen visszaadja az ember arcát, muszáj egy profi stúdióban beszkennelni a felhasználó fejét. Zuckerberg szerint egyelőre csak pár embernek van ilyen beszkennelt arca, de dolgoznak rajta, hogy ilyen avatarokat létre lehessen hozni egy gyors telefonos arcszkennelés segítségével. Egyelőre viszont még hátra van nekik az a lépés, hogy ez hatékony módon menjen végbe, ha ezt viszont sikerülne megugraniuk, elterjedhetnének a hasonló avatarok akár a rajzfilm szerű változatokkal szemben is. 

Galéria megnyitása

Zuckerberg elmondta, hogy ez az első alkalom, hogy Codec Avatarral ad interjút, és nagyon kíváncsi az emberek visszajelzésére, mert a VR mögötti élmény egy olyan dolog, amit az emberek nem tudnak megérteni, amíg ki nem próbálják. Reméli, hogy ez a fotorealisztikus avatar izgalmasabbá teszi az élményt 2D-ben is. Fridman erre reagálva megjegyzi, hogy azért nem csinál távolban lévő emberekkel podcastokat, mert nincs meg akkor a számára szükséges személyes kapcsolat, de itt VR-ban teljesen máshogy érzi a dolgot, tényleg olyan, mintha vele szemben ülne valaki és alig várja, hogy más is kipróbálja ezt. 

Galéria megnyitása

Ezután áttértek a Quest 3-ra. Zuckerberg szerint ez lesz az első tömeggyártott kevert valóság termék, hiszen az ára és a minősége miatt remek lehetőségek rejlenek benne. A Quest 3 a legújabb Qualcomm chippel lesz felszerelve, emiatt pedig bőven jobb lesz, mint bármelyik korábbi önálló szemüvegük, beleértve a Quest Pro-t is. 

Zuckerberg sokat vár a kevert valóságtól, hogy az emberek és a tárgyak valóságos módon legyenek jelen a valós térben. Szerinte nem minden VR élménynek kell teljes szeparáltságban lennie, a sportjátékok teljesen jól működnek a kevert valóságban is, ez pedig sokak kedvét meghozhatja majd a Quest 3-hoz.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére