Shop menü

MÁR KÉSZÜL AZ OPENAI A HIRDETÉSEK BEVEZETÉSÉRE A CHATGPT-BEN

A reklámokkal akár igen jelentős bevételekre tehet szert a vállalat, az OpenAI a Google és a Meta nyomába eredhet.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Már készül az OpenAI a hirdetések bevezetésére a ChatGPT-ben

A világ legnagyobb technológiai cégeit képesek elsősorban reklámbevételekből fenntartani. A jövőben talán az OpenAI is egy lesz azok közül, akik jóformán csak a hirdetésekből élnek. Noha most még jobbára előfizetésekből van bevétele a ChatGPT fejlesztőjének, de ez a helyzet akár egészen rövid idő alatt is megváltozhat, ismerve a cég helyzetét.

A Google elképesztően szerteágazó cég az Alphabet alá tartozó összes ágazattal, de mégis a hirdetésekből származik a bevételének közel 75 százaléka. A Meta pedig még érdekesebb ebből a szempontból, mert a cég pénzügyi jelentései alapján a forgalmának 98 százalékát teszik ki a reklámbevételek – legutóbb 40,59 milliárd dolláros forgalom mellett 39,89 milliárd dollár származott hirdetési tevékenységből.

Ezeknél a siker kulcsa egyértelműen az, hogy rengeteg információval rendelkeznek a felhasználóikról, és ezeket az adatokat „munkára fogva” kiváló hatékonysággal tudnak reklámokat célba juttatni.

Innentől pedig már nyilvánvaló, hogy az OpenAI miért igyekezhet megvalósítani a reklámok integrálását. A ChatGPT egészen elképesztő mennyiségű adattal rendelkezhet az emberekről, talán többet tud a felhasználóiról mostanra, mint a Google vagy a közösségi média piacot uraló Meta. A mesterséges intelligenciával folytatott beszélgetésekből pontosan képes lehet kirajzolni az OpenAI, hogy milyen hirdetésekkel lehet az embereket vásárlásra, fogyasztásra bírni.

Hivatalosan egyelőre nem beszélt arról az OpenAI, hogy reklámozásra készülne, de a cég helyett beszélt az alkalmazásának kódja. Az Android operációs rendszerre kiadott béta frissítés boncolgatása közben szúrták ki annak az egyértelmű nyomát, hogy valamiféle hirdetési funkció bevezetésére készül a cég. Tibor Blaho, az AIPRM magyar származású fejlesztője szúrta ki a fejlesztés nyomait. Blaho folyamatosan dolgozik a ChatGPT-vel, és rendszeresen néz a frissítések kódjába, hogy a készülő újításokat feltárja.

Galéria megnyitása

Az OpenAI többféle formában vezetheti be a hirdetéseket a platformon. Lehetnek reklámok a kezdőképernyőn, a beszélgetési előzmények között, de akár még a csevegések során is felbukkanhatnak ezek. A kérdés csak az, hogy a cég mennyire kíván messzire menni, ilyen hirdetésekre más platformokon már számtalan példát láttunk. A már említett Meta is hirdet a csevegőplatformjai keretében.

Korábban Sam Altmant kérdezték már arról, hogy tervezi-e az OpenAI a reklámok bevezetését. Altman persze nem válaszolt nyíltan, de egyáltalán nem zárkózott el ettől az eshetőségtől. Bár a The Information úgy tudja, hogy éppen a napokban közölte a vezérigazgató a ChatGPT fejlesztőivel, hogy most minden erejükkel arra kell fókuszálniuk, hogy fejlesszék a platformot. Az olyan vállalkozások, mint a hirdetések bevezetése, emiatt akár tolódhat is.

Nincs egyszerű helyzetben a vállalat, hiszen egy pillanatig sem engedhet ki, a Google az utóbbi időben egyre erősebb versenytársa lett. Noha nagy szüksége lenne az OpenAI-nek az extra bevételre, de előbbre valónak tarthatják a megfelelő felhasználói élmény fenntartását, hogy a felhasználói bázis kitartson, és így talán csak később kerül sor a hirdetések élesítésére.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére