Intel a fejlesztőknek: célpont az integrált VGA

Az elemzők, azaz egészen pontosan a Jon Peddie Research véleménye szerint az integrált videó vezérlővel ellátott lapkakészletek 2013-ig fokozatosan eltűnnek majd a piacról. Ezzel a megjegyzéssel ellentétben az Intel fényes jövőt jósol az integrált videó vezérlőknek, amelyek a következő évtől kezdve a processzorok tokozásába költöznek. A CNet News munkatársai egy érdekességre bukkantak: az Intel egyik munkatársa, Aaron Davies (Marketing Manager) egy videón arról beszél a fejlesztőknek, hogy nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a jövőben arra, hogy az általuk készített játékok zökkenő mentesebben fussanak majd az integrált videó vezérlővel ellátott rendszereken.

Intel a fejlesztőknek: célpont az integrált VGA

Az elemzők, azaz egészen pontosan a Jon Peddie Research véleménye szerint az integrált videó vezérlővel ellátott lapkakészletek 2013-ig fokozatosan eltűnnek majd a piacról. Ezzel a megjegyzéssel ellentétben az Intel fényes jövőt jósol az integrált videó vezérlőknek, amelyek a következő évtől kezdve a processzorok tokozásába költöznek. A CNet News munkatársai egy érdekességre bukkantak: az Intel egyik munkatársa, Aaron Davies (Marketing Manager) egy videón arról beszél a fejlesztőknek, hogy nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a jövőben arra, hogy az általuk készített játékok zökkenőmentesebben fussanak majd az integrált videó vezérlővel ellátott rendszereken.

Davies a dolog fontosságát a Mercury Research elemzéseivel magyarázza: az adatok szerint az integrált videó vezérlők először 2008-ban múlták felül a diszkrét GPU-k eladási mutatóit, ám a tendencia nem áll meg, ugyanis a várakozások szerint 2013-ban már három az egyhez lesz az arány az integrált videó vezérlők javára, azaz háromszor annyi IGP fogy majd, mint videokártya (a JPR elemzései pont az ellenkezőjét állítják). Érdekesség, hogy az IGP-vel ellátott gépek nagyrésze az üzleti felhasználókhoz kerül, akiket pont nem érdekelnek a játékok. Davies szerint a játékok IGP-re történő optimalizálása egy olyan trend, amelyet könnyű követni. Véleménye szerint már jelenleg is vannak olyan játékok, amelyek az integrált videó vezérlőket célozzák meg. Szerinte a nevesebb játékfejlesztő vállalatok viszonylag könnyedén felismerhetik játékaik grafikai gyengeségeit, amelyek javításával a szoftverek zökkenőmentesen futhatnak az integrált videó vezérlővel ellátott rendszereken is.

A múlt hónapban megjelent hírek alapján Davies tulajdonképpen az Intel Graphics Performance Analyzer névre keresztelt fejlesztőcsomagját próbálja népszerűsíteni. A Game Developers Conference keretein belül bemutatott újdonság egy komplett megoldás, amelynek segítségével az Intel integrált videó vezérlőire könnyebben és gyorsabban lehet optimalizálni a játékokat, sőt, a csomag a későbbiek folyamán megjelenő Larrabee-hez is alkalmazható lesz. Ha már az integrált videó vezérlőnél tartunk: az Intel pont a tegnapi nap folyamán indított újabb hadjáratot az Nvidia ellen: egy (szándékosan?) kiszivárgot prezentáció keretein belül vázolja fel a vállalat, hogy miért is jobb a GM45-ös megoldás, mint az Nvidia MCP79MVL rendszere.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward