Inno3D GeForce 9600 GSO+: képek, infók

A Radeon HD 4670-es modell megjelenésével az Nvidia pozíciója némileg romlott a kártya által elfoglalt szegmensben. A középkategóriás modellek piaca mindkét gyártónak rendkívül fontos terület, ugyanis ebben a szegmensben hatalmas pénzek mozognak, mivel ezek a kártyák sokak számára elérhetőek. Az Nvidia annak érdekében, hogy a jelenlegi paci pozícióján valamelyest javítani tudjon, elkészítette a GeForce 9600 GSO+ modellt, amely tulajdonképpen egy frissített GeForce 9600 GSO.

Inno3D GeForce 9600 GSO+: képek, infók

A Radeon HD 4670-es modell megjelenésével az Nvidia pozíciója némileg romlott a kártya által elfoglalt szegmensben. A középkategóriás modellek piaca mindkét gyártónak rendkívül fontos terület, ugyanis ebben a szegmensben hatalmas pénzek mozognak, mivel ezek a kártyák sokak számára elérhetőek. Az Nvidia annak érdekében, hogy a jelenlegi piaci pozícióján valamelyest javítani tudjon, elkészítette a GeForce 9600 GSO+ modellt, amely tulajdonképpen egy frissített GeForce 9600 GSO.

Az újdonság GPU-ján olvasható G94-201-B1 felirat alapján úgy tűnik, hogy a gyártó a termék esetében már 55 nm-es gyártási technológiát használ, míg a 9600 GSO korábbi változatai még G92a-s, 65nm-es grafikus processzort tartalmaztak (ahogy egyébként a G94-esek első példányai is). A G92-es chip az alapja például a 9800GT(X)-nek, míg az új G94-es magot a 9600GT-től örökölte, melyben már némi architektúrális frissítés is található. Ráadásul a jóval kisebb mag olcsóbb gyártást is eredményez (bár jó eséllyel eddig az olyan G92-es chipeket használták amelyekben volt nem működő shader blokk, kiküszöbölve ezzel a veszteséget), ami ebben a szegmensben különösen fontos. Így szinte azonos költségei lettek mint a HD4670 alapját képező RV730-nak, mely 514 millió tranzisztorból áll (a G94 505 millióból).

Az "előző generációs" GeForce 9600 GSO esetében 96 darab shaderrel bírt a GPU, az új, G94-es változatnál már fele annyi, egészen pontosan 48 darab stream processzor lesz jelen. A G94-es mag shaderei közül 16 darabot letiltott a gyártó, így született meg a 48-as végeredmény. Maga a GPU 650 MHz-en ketyeg, a shaderek ezzel szemben 1675 MHz-es sebességen üzemelnek. A kártya 256-bites adatsín segítségével kapcsolódik a GDDR3-as memória chipekhez, amelyekből összesen 512 MB-nyi lesz elhelyezve a termékeken, a memória órajele 1800 MHz. Az Inno3D kártyájáról készített kémfotók alapján az újdonság 1,2 ns-os késleltetésű Qimonda chipekkel lesz felvértezve. A GPU hűtéséről egy egyszerű ventilátoros megoldás gondoskodik, de a későbbiekben valószínűleg egyedi hűtéssel ellátott modellek is piacra kerülnek. A kártya várható végfelhasználói ára 87 dollár körül alakul, a termék hamarosan megjelenik a boltok polcain is. Az még kérdéses, hogy a teljesítményét mennyire befolyásolja majd a kártyának a változtatás (az se biztos, hogy pozitív irányba).

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward