Az Intel első embere, Lip-Bu Tan idén márciusban foglalta el vezetői székét, majd áprilisban kerek perec közölte a vállalat munkatársaival, nagyon nehéz időszak áll előttük, át kell alakítani a céget annak érdekében, hogy gyorsabb, karcsúbb, hatékonyabb és eredményesebb lehessen, ez pedig áldozatokkal jár majd: elbocsátási hullám érkezik.
Az átalakítás jelei már ki is rajzolódtak az elmúlt hónapok folyamán, legutóbb például arról érkezett hír, hogy az Intel Foundry kötelékében dolgozó alkalmazottaknak mintegy 20%-át küldhetik el júliustól kezdve, ami akár 10 000 főnél is több embert érinthet. Nem kellett sokat várni arra, hogy egy újabb jelentős leépítés híre is befusson, amelynek értelmében a marketing divízió munkavállalóinak nagy részétől megválnak majd, ugyancsak júliustól kezdve, ugyanis a vállalat vezetése alaposan átalakítja az eddigi stratégiát, az ugyanis a jelek szerint nem váltotta be a hozzá fűzött reményt.
A hírről ezúttal is az Oregon Live számolt be elsőként, írásukból kiderül, hogy az Intel vezetése úgy döntött, kiszervezik a marketingfolyamatok nagy részét egy régi partnerükhöz, az Accenture csapatához, így próbálnak hatékonyabbak és gyorsabbak lenni reklámok terén, illetve egyúttal költségeket is csökkentenének. Az eddigi marketingkampányok állítólag nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, nem sikerült velük úgy megszólítani a potenciális vásárlókat, ahogy szerették volna, éppen ezért átadják a lehetőséget az Accenture csapatának, akik a várakozások szerint sokkal jobb munkát végeznek majd, ennek folyamán a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségeket is kamatoztatni fogják.
Az Intel vezetése arról is döntött, hogy az átmeneti időszakban, amíg az Accenture csapata megismeri az Intel működését, a célokat, illetve mindazt, milyen szempontok szerint szeretnének reklámokat és marketinganyagokat készíttetni, a folyamatot a meglévő marketingcsapat munkatársai fogják segíteni, akik csökkentett létszámmal állnak majd az Accenture rendelkezésére. Az nem derült ki, hogy az elbocsátás pontosan hány főt érint, igazából az sem teljesen világos, pontosan hányan dolgoznak a marketing divízióban, ezzel kapcsolatba lényegi információt nem közölt az Intel. Az biztos, hogy az Accenture csapatában bíznak, régóta gyümölcsöző partnerkapcsolat húzódik a két cég között, amit ezzel a döntéssel még jobban elmélyíthetnek. A cél az, hogy sokkal reszponzívebb, rugalmasabb, gyorsabb legyen a marketinggépezet működése, ezeken a területeken ugyanis voltak hibák az eddigi módszerekben.
Az Accenture az Intel vezetése szerint sokkal gyorsabban, egyszerűsített folyamatokkal, a legjobb gyakorlatokat alkalmazva hozhatja a kívánt eredményeket, ami nemcsak a marketingtevékenység eredményességét növelheti, de a költségeket is csökkentheti, ami az Intel számára még mindig kulcsfontosságú szempont. Az majd csak hosszabb távon derül ki, hogy egy külsős cég, amely AI segítségével „rágja át magát” a nagymennyiségű információn, hatékonyan ki tudja-e domborítani az egyes Intel termékek előnyeit, illetve hatékony reklámkampányokat tud-e készíteni hosszabb távon.
Marketing ide vagy oda, ütőképes termékekre is szükség lesz a piacon, ugyanis hiába a hatékonyabb marketing, ha a tesztek azt mutatják, a riválisok termékei jobbnak bizonyulnak ár/teljesítmény arány terén, akkor ugyanis mellettük teszik majd le voksukat a vásárlók, de ez már egy másik történet.