Az AMD csapata az Anti-Lag technológiával válaszolt az Nvidia késleltetés-csökkentő Reflex technológiájára az elmúlt időszakban, majd bejelentették az Anti-Lag+ technológiát is, ami driver szintjén működött, abszolút nem volt szüksége támogatásra a játékok részéről. Noha ez eleinte nagyon jól hangzott és a játékok többségével elég jól működött is, az online multiplayer címek esetében sajnos balul sült el az újítás: a csalás elleni algoritmusok gyakorlatilag csalásként értelmezték a kódba beavatkozó algoritmust, ennek megfelelően használóikra le is csapott a ban hammer: kitiltották őket az adott szerverről. A rengeteg kellemetlenséget okozó Anti-Lag+ funkciót gyorsan vissza is vonták, amit úgy oldottak meg, hogy kiadtak egy friss, Anti-Lag+ támogatás nélküli AMD Adrenalin drivert.
Az Anti-Lag+ a februári bejelentés szerint csak ideiglenesen tűnt el, ugyanis az AMD fejlesztőcsapata azt az ígéretet adta, hogy rövidesen újra elérhetővé teszik a szolgáltatást, ami nem kerül többé összetűzésbe a különböző játékok csalás elleni algoritmusaival. Erre három hónapot kellett várni, de most végre megérkezett az Anti-Lag legújabb verziója, az Anti-Lag 2, ami az Anti-Lag+-hoz képest már nem csak és kizárólag driver szintjén működik, hanem az adott játéknak is támogatnia kell, ezzel megoldották azt, hogy a funkció a csalás elleni algoritmusok mellett is zavartalanul használható legyen. Az Anti Lag+ korábban egyebek mellett a Counter-Strike 2, a Call of Duty: Modern Warfare 2, a PUBG, illetve az APEX LEGENDS játékosoknak is okozott kellemetlen perceket, plusz néhány egyéb cím alatt is aktiválta a csalást akadályozó védelmi mechanizmusokat.
Az Anti-Lag 2 esetében ilyesmitől már nem kell tartani, az átdolgozott késleltetés-csökkentő technológia ugyanis immár a Valve fejlesztőcsapatával együttműködve, alaposan tesztelve készült el. Az első játék, amely Anti-Lag 2 támogatást kapott, nem más, mint a Counter-Strike 2, de a későbbiekben egyéb címeknél is implementálhatják az újítást. Az Anti-Lag 2 az AMD szerint ráadásul még hatékonyabban működik, mint az Anti-Lag+, ami annak köszönhető, hogy a technológia beépül a játék kódjába is, ami még alacsonyabb késleltetést eredményez a kattintás és a válasz között. Az új technológiával kapcsolatban további pozitív információ, hogy már nemcsak az RDNA 3 alapú Radeon RX 7000-es videokártyákkal lehet használni, hanem a Radeon RX 5000-es és a Radeon RX 6000-es sorozatú asztali és mobil videokártyákkal, valamint a Radeon RX 6000-es sorozatú integrált grafikus vezérlőkkel is kompatibilis.
Az Anti-Lag 2 egyelőre még csak bemutató formájában érhető el, eléréséhez szükség van az AMD Adrenalin Edition 24.5.1 for Anti-Lag 2 Technical Preview névre keresztelt driver letöltésére. A driver telepítését követően a Counter-Strike 2 esetében már alapértelmezett lesz az Anti-Lag 2 funkció, amit játékon belül az Advanced Video Settings menüben lehet megtalálni. Az AMD csapata természetesen várja a felhasználói visszajelzéseket, ezeket az AMD hivatalos fórumán, vagy az AMD Bug Report Tool névre keresztelt eszközön keresztül egyaránt megoszthatjuk az illetékesekkel.
Arról egyelőre nincs hír, hogy az Anti-Lag 2 végleges változata mikorra készül el, illetve az is rejtély, mikor kapják meg egyéb játékok. A jó hír, hogy a folyamat elindult és most már nem kell félni a kitiltástól sem, ha a technológia használata mellett döntünk.