Shop menü

AZ AMD ANTI-LAG+ TECHNOLÓGIÁJÁT HASZNÁLÓKAT CSALÓNAK BÉLYEGZIK AZ EGYES JÁTÉKOK

A hiba elhárításán már dolgoznak az AMD szakemberei, és várhatóan a játékmotorok fejlesztőivel is konzultálniuk kell majd annak érdekében, hogy a kellemetlen helyzetet megnyugtatóan rendezni lehessen.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Az AMD Anti-Lag+ technológiáját használókat csalónak bélyegzik az egyes játékok

Az AMD Anti-Lag+ technológiája a legutóbbi driver jóvoltából elérhetővé vált egyes játékok alatt, ám úgy tűnik, az újdonsággal történő ismerkedés egyelőre nem felhőtlen, sok kellemetlen percet tud hozni az online multiplayer játékosok mindennapjaiba. Az újítás lényege, hogy segít még reszponzívebbé tenni az adott játékot, ezáltal csökken a késleltetés mértéke, ami összességében jobb játékélményt eredményez. Amennyiben az Anti-Lag+ funkciót online multiplayer játékok alatt szeretnénk kipróbálni, egyelőre tekintsünk el tőle.

Az elmúlt időszakban érkezett beszámolók alapján egyes játékok csalásellenes algoritmusai az Anti-Lag+ funkciót is családnak érzik, ennek köszönhetően egyes játékok alatt akár Valve Anti-Cheat (VAC) ban is járhat a használatáért. Utóbbi azt jelenti, hogy a VAC funkcióval ellátott szervereken nem játszhat a fiók tulajdonosa, de egyéb, nem biztonságosnak ítélt szervereken igen. Egyéb korlátozások is életbe lépnek a VAC ban esetében, amit manuálisan nem vizsgál felül a Valve csapata, ugyanis ezen a téren zéró tolerancia van – pont ezért olyan nagy baj, hogy az AMD technológiája is aktiválja a védelmet...

Az Anti-Lag+ funkció jelenleg csak az RDNA 3 alapú Radeon RX 7000-es gamer videokártyákhoz érhető el, ám ez is elég nagy felhasználói bázis ahhoz, hogy a legfrissebb hiba több ezer játékos számára okozzon kellemetlen perceket. Az Anti-Lag+ az eddigi tapasztalatok szerint több játék alatt is aktiválja az adott cím csalásellenes védelmi mechanizmusát, legyen szó a Call of Duty: Modern Warfare 2, a Call of Duty: Warzone, az Apex Legends, vagy éppen a Counter-Strike 2 című játékokról. Utóbbi cím esetében konkrétan az érintett felhasználói fiókok a fentebb említett tiltásban részesültek (VAC ban), mivel az algoritmus úgy érzékelte, valamilyen szoftver rendellenes módosításokat végez a háttérben, ami csalásra is utalhat. Az Anti-Lag+ valóban dolgozik a háttérben, ha engedélyezik, a feladata viszont nem az, hogy tisztességtelen előnyt biztosítson a játékos számára, hanem az, hogy a renderelést és a játék irányítását optimalizálja, ezáltal csökkentve a késleltetést, ami reszponzívabb játékélményt eredményez.

Galéria megnyitása

A probléma a jelek szerint az Anti-Lag+ működésében keresendő. Míg az Nvidia Reflex, ami hasonló előnyöket kínál, konkrét könyvtárként érkezik, amit a játékfejlesztők integrálnak az egyes játékokba, hogy az optimalizációkat végezzen a játékmotorral együttműködve, addig az AMD Anti-Lag+ technológiáját biztosító algoritmus a driverhez kapcsolódik és a játékmotort módosítja az Nvidia Reflexéhez hasonló pozitív eredmények eléréséért, ám ezeket a módosításokat a játékmotorok csalásnak érzékelik, az AMD Radeon RX 7000-es sorozatú videokártyák tulajdonosainak nagy -nagy bánatára.

Az még nem világos, hogyan lehet megoldani a hibát: vagy az Anti-Lag+ működésén kell módosítani, vagy a játékmotorok csalás elleni funkcióit kell frissíteni úgy, hogy az Anti-Lag+ szolgáltatást legális módosításként könyvelik el, így az a későbbiekben nem is okozhat problémákat. A hibát már vizsgálják az AMD szakemberei, a megoldáson is dolgoznak, ám addig is eltávolították az Anti-Lag+ funkciót kínáló drivert, és azt javasolják a játékosoknak, egyelőre ne is használják a funkciót az online multiplayer játékok alatt, nehogy ban legyen a vége.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére