Az AMD Anti-Lag+ névre keresztelt újítása, ami lényegében az Nvidia Reflex technológia előnyeit kínálja az AMD alapú rendszerekhez, még tavaly szeptember folyamán debütált először, ám a rajt sajnos nem úgy alakult, ahogy azt az AMD szakemberei várták.
Maga a technológia a bemeneti késleltetés mértékét hivatott csökkenteni, méghozzá hatékonyabban, mint a normál Anti-Lag funkció. Az Anti-Lag gyakorlatilag a processzor munkavégzését koordinálja annak érdekében, hogy ne előzze meg túlságosan a GPU-t, ezáltal csökken a felsorakoztatott feladatok száma, ez pedig jótékonyan hat a teljesítményre és a késleltetésre is. Az Anti-Lag+ ehhez képest a játék kódjába is belepiszkál annak érdekében, hogy a képkocka-generálás optimális tempóban működjön, ez pedig segít a késleltetés további csökkentésében és hozzájárul a játékélmény emeléséhez is. A lenti ábrán látható, hogy a normál állapothoz képest mekkora előrelépést hoz az Anti-Lag és az Anti-Lag+ funkció.
Noha a fentiek remekül hangzanak, a Radeon RX 7000-es sorozatú termékekhez készített Anti-Lag+ funkció okozott néhány nem várt kellemetlenséget is, ami a technológia működésének sajátosságaiból fakad. Mivel a szolgáltatás beleavatkozik a játék kódjának futásába, a csalás elleni védelemmel ellátott címek esetében ez azonnal megszólaltatja a csengőt, hiszen az algoritmus beavatkozást érzékel, ami csalásra utalhat, ennek folyományaként az Anti-Lag+ technológiát használót automatikusan ki is tiltják. A Valve csalás elleni algoritmusa számos esetben tiltotta ki az Anti Lag+ használókat a Counter-Strike 2 szerverekről, aminek hamar nagy visszhangja lett, a botrány pedig arra sarkallta az AMD csapatát, hogy visszavonják az Anti-Lag+ funkciót és visszaüljenek a tervezőasztal mögé.
A probléma ebben az esetben az volt, hogy az AMD saját maga akarta kivitelezni az Anti-Lag+ támogatást, az adott játék fejlesztőjével történő együttműködés nélkül, ennek pedig meg is lett a böjtje. A funkciót azóta a háttérben átalakítják, valamint jó eséllyel a játékfejlesztőkkel is együttműködésbe léptek annak érdekében, hogy a csalás elleni algoritmus ne adjon téves riasztást az Anti-Lag+ használata közben. Frank Azor, az AMD egyik szakembere az „X” virtuális hasábjain keresztül érkező kérdésre elmondta, az Anti-Lag+ funkció rövidesen újra debütálhat, azt viszont nem részletezte, pontosan milyen átalakítások zajlanak a színfalak mögött annak érdekében, hogy ne okozzon ismét tömeges felhasználó-kitiltást a funkció az egyes online játékok alatt.
Az Anti-Lag+ funkció óriási jelentőséggel bír, főleg az FSR 3 Frame Generation funkció miatt jöhet kifejezetten jól, hiszen az említett technológia valamelyest növeli a késleltetést, az Anti-Lag+ viszont segít abban, hogy ebből az extra késleltetésből le lehessen faragni valamennyit. Amennyiben a tavaly bejelentett funkciót ismét elérhetővé teszik, arról természetesen beszámolunk majd.