Computex: DX11 bemutató AMD módra

Computex: DX11 bemutató AMD módra

Az Intel mellett az AMD is tartott egy érdekes bemutatót a Computex-en, amelynek keretein belül a riválissal ellentétben nem processzorokat, hanem a videokártya piac legfrissebb újítását, a DirectX 11-es technológiát próbálták néhány technológiai demo és alkalmazás segítségével megismertetni a nagyközönséggel.

Az AMD-től Rick Bergman, míg a TSMC-től Rick Tsai volt jelen a rendezvényen: a két szakember a TSMC gyárában készülő, a 40 nm-es GPU-k alapjául szolgáló 40 nm-es szilícium ostyáról is lerántották a leplet. A DX11-es, 40 nm-es grafikus processzorokkal felszerelt videokártyák egyébként várhatóan az idei év vége felé kerülhetnek a boltok polcaira.

A DirectX 11-es technológiát népszerűsítő videók között számos érdekességet találunk. A kisfilmek a tesszeláció, valamint a DirectX 11 Compute Shader technológiák (GPGPU) képességeinek bemutatására helyezik a hangsúlyt. A Froblins demo alkalmával a két technológia egyszerre figyelhető meg: a tesszeláció segítségével a karakterek modelljeinél használt poligonmennyiséget növelték, míg a Compute Shader alkalmazásával az AI (Artificial Intelligence – mesterséges intelligencia) által igényelt számítási feladatokat végeztették el a rendszerrel, mindezt úgy, hogy a GPU erejére támaszkodtak.

                              

                               

A tesszelációs eljárás részletesebb bemutatásának érdekében az AMD egy másik videót is feltett a YouTube-ra (második kisfilm). Erre egyébként az összes HD sorozatú kártya képes, de az eddigi kártyacsaládokban az Xbox 360-ból örökölt tesszelátor kapott helyet, a DX11-es ennél komolyabb.

A DirectX 11-es Compute Shader természetesen nem csak a játékok esetében hasznos. Az OpenCL vagy a Compute Shader erejével akár DX11-es, GPU gyorsítással üzemelő videó kódoló alkalmazás is készíthető (és sok mást is, de ezzel egy könyvet is meg lehetne tölteni). Ilyen szoftvert az AMD bemutatóján is láthattunk: a program természetesen Windows 7 operációsrendszeren üzemelt, és az alábbi módon nézett ki:

Egy másik képernyőn egy tisztán szoftveres módon működő videó kódoló alkalmazással próbálták összehasonlítani a GPU gyorsítás mellett üzemelő rendszer teljesítményét, de erről sajnos eddig nem érkeztek képek. Érdekesség, hogy a Windows 7 Aero grafikus kezelőfelülete le volt tiltva azon a rendszeren, amely a Compute Shader segítségével, azaz GPU gyorsítás mellett próbálta a videó kódolást elvégezni.

Az AMD illetékesei sajnos ezúttal sem kívánták elárulni, hogy mikor érkeznek az első DirectX 11-es grafikus processzorok. A Computex különböző résztvevői azt sugallták, hogy az újdonságok valamikor az idei év harmadik negyedévében, azaz szeptember végén, október elején várható az első DX11-es videokártyák rohama.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward