ASUS vs. Gigabyte: árháború jöhet?

Az alaplap piacon – csak úgy, mint a többi szegmensben – elég kiélezett harcot vívnak a különböző vállalatok annak érdekében, hogy vásárlóik kedvében járjanak és vetélytársaiknál nagyobb forgalmat bonyolíthassanak és így nagyobb bevételekre tehessenek szert. Az elmúlt időkben az alaplap piacon az ASUS töltötte be a piacvezető szerepét, ám a legfrissebb értesülések szerint most komolyan meginogott a trón a gyártó alatt, ugyanis a Gigabyte kitartóan erősödik. Az idei év első két hónapjában az elemzések szerint az ASUS és a Gigabyte közel ugyanannyi alaplapot értékesítettek, ami igen nagy szó.

ASUS vs. Gigabyte: árháború jöhet?

Az alaplap piacon – csak úgy, mint a többi szegmensben – elég kiélezett harcot vívnak a különböző vállalatok annak érdekében, hogy vásárlóik kedvében járjanak, vetélytársaiknál nagyobb forgalmat bonyolíthassanak és így nagyobb bevételekre tehessenek szert. Az elmúlt időkben az alaplap piacon az ASUS töltötte be a piacvezető szerepét, ám a legfrissebb értesülések szerint most komolyan meginogott a trón a gyártó alatt, ugyanis a Gigabyte kitartóan erősödik. Az idei év első két hónapjában az elemzések szerint az ASUS és a Gigabyte közel ugyanannyi alaplapot értékesítettek, ami igen nagy szó.

A piaci elemzők adatai szerint az ASUS januárban és februárban összesen 3,2 és 3,3 millió közötti darabszámban szállított alaplapokat, míg a Gigabyte ezzel egy időben 3,1 és 3,3 milliós darabszám közötti mennyiséget szállított le alaplapjaiból. A tól-ig határok elég tágak, így míg pontos eredmények nincsenek, egyértelműen egyik gyártót sem lehet kihozni pillanatnyi győztesként. Hogy miért pillanatnyi? A piac rendkívül gyorsan változik, így az elsőséget elég nehéz hosszútávon megtartani. Az ASUS hivatalos várakozásai arról szólnak, hogy a gyártó az idei év első negyedévében ötmillió darab alaplapot szállíthat majd le.

Az, hogy a két gyártó szállítási mutatói ilyen közel helyezkednek el egymáshoz, igen nagy jelentőséggel bír. A források szerint a kiélezett harc eredményeként árháború jöhet létre, amiből természetesen a vásárlók profitálhatnak majd. A két cég annak érdekében, hogy megtarthassa/megszerezze a piacvezető szerepet, agresszív árképzést foganatosíthat. Ezzel együtt szerkezeti átalakulások is bekövetkezhetnek a gyártóknál, legalábbis személyzet szintjén, de ebbe most még kár belemenni.

A Gigabyte szállítási mutatóinak növekedésével kapcsolatban egyelőre nem szolgáltak információkkal az elemzők, de nem nehéz kitalálni ennek okát. A gyártó alaplapjait már hónapok óta versenyképesen próbálja beárazni, így az ASUS-szal szemben, ha lassan is, de versenyképesség tekintetében mindenképpen javul a cég helyzete.

Úgy tűnik, hogy a hatékony árazás gyümölcse most már kezd beérni, de hogy a közeljövőben sikerül-e a Gigabyte-nak átvennie a piacvezető szerepét az alaplapok szegmensében, az rejtély. Egy viszont biztos: az agresszív árképzéssel és az egyre kiélezettebb versennyel csak a felhasználók járhatnak igazán jól.

(megjegyzés: azért itt ne olyan árháborúra gondoljunk mint a videókártyák esetén, mert az alaplapokon kisebb a haszon, így kevesebbet is lehet engedni)

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward