A Nokia kilép a japán telefonpiacról

A vállalat a tegnapi nap folyamán adott ki egy közleményt, amelyben a jelenlegi gazdasági helyzetre hivatkozva felhagy a japán piacra szánt mobiltelefonok tervezésével. Japán egyébként a második legnagyobb mobiltelefon piacot képviseli a világon. A vállalat azért részben továbbra is jelen marad majd a piacon, ám ezután már csak a luxustelefonokat kereső vásárlókat fogják kiszolgálni, akik között rendkívül népszerűek a Vertu márkájú készülékek. A gyártó emellett újfajta koncepcióval is jelentkezett, amelynek keretein belül a mobiltelefont univerzális távirányítóként képzelik el.

A Nokia kilép a japán telefonpiacról

A vállalat a tegnapi nap folyamán adott ki egy közleményt, amelyben a jelenlegi gazdasági helyzetre hivatkozva felhagy a japán piacra szánt mobiltelefonok tervezésével. Japán egyébként a második legnagyobb mobiltelefon piacot képviseli a világon. A vállalat azért részben továbbra is jelen marad majd a piacon, ám ezután már csak a luxustelefonokat kereső vásárlókat fogják kiszolgálni, akik között rendkívül népszerűek a Vertu márkájú készülékek. A gyártó emellett újfajta koncepcióval is jelentkezett, amelynek keretein belül a mobiltelefont univerzális távirányítóként képzelik el.

"A jelenlegi világgazdasági helyzet következtében arra a döntésre jutottunk, hogy abbahagyjuk a japán piacspecifikus termékek fejlesztését." nyilatkozta közleményben a Nokia ügyvezető igazgatóhelyettese, Timo Ihamuotila.

A japán területekre készülő mobiltelefonok teljesen eltérőek a világ más részein használt termékektől. Annak ellenére, hogy a Nokia a világ mobiltelefon piacának nagyjából 40%-át uralja jelen pillanatban, a cég vezetése mégis úgy döntött, hogy kivonulnak a japán piacról, amely a Nokia globális szállításainak nem egészen 1%-át adja.

"A Vertu modelleknek határozottan jó vásárlóközönsége van Japánban. A vállalat azzal, hogy a többi modelljét kivonta a japán piacról, a lehető legjobb döntést hozta meg, elég csak a gyenge piaci részesedést megvizsgálni." mondta a Gartner Research egyik elemzője, Carolina Milanesi a Forbes magazinnak adott interjújában.

A Nokia ezzel egy időben saját szervízhálózat kiépítésén dolgozik Japánban, ahol februártól kezdve elsősorban a Vertu modellek javítását végzik majd. A vállalat további tervei között szerepel, hogy virtuális mobilszolgáltatóvá szeretne előlépni a japán piacon azáltal, hogy az NTT Docomo hálózatát használva saját mobiltelefon szolgáltatást kínál majd a vásárlóknak.

A gazdasági világválság egyéb területeken is érezteti hatását, így például az asztali számítógépek forgalma is visszaesik, ezzel egy időben pedig a különböző gyártók a gyártástechnológia fejlesztésével próbálják csökkenteni a költségeiket.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward